به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با اولویت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه، گفت: در بند 8 این طرح بررسی افزایش یک واحد درصدی ارزش افزوده مطرح شده است که با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم آیا باعث افزایش تورم و گرانی در جامعه نمی شود؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در 25 آبان ماه قرار داریم و اگر این طرح در روزهای آینده بررسی شده و رأی لازم را بیاورد، سپس به شورای نگهبان رفته و به دولت ابلاغ شود، آیا زمان کافی برای اجرای آن و اصلاح ساختار بودجه سال 1400 وجود دارد؟ و آیا 12 بند موجود در آن اعمال خواهد شد؟ لذا به نظرم باید با توجه به زمان باقی مانده تغییرات لازم در لایحه بودجه اعمال شود تا بهانه ای به دست دولت برای تاخیر در ارائه لایحه سالانه به مجلس داده نشود.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: با توجه به طرح مطرح شده، اصلاح بخشی از ساختار بودجه مورد توجه قرار گرفته است، در حالی که اصلاح ساختار بودجه باید به صورت جامع مطرح شود، بنابراین لازم است این طرح مورد بازبینی قرار گیرد.

براساس این گزارش احد آزادی خواه نیز در موافقت با طرح مذکور گفت: ساختار بودجه کشور دچار اشکالات و ابهامات بسیاری است، همچنین نظام بودجه ریزی شفاف و بیّن نبوده، چرا که آذرماه هر سال فصل بررسی بودجه شروع می شود و با توجه به اشکالات موجود، همچنین گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات می توان دریافت که به چه میزان بهم ریختگی در نظام بودجه ریزی کشور وجود دارد، لذا باید در وهله اول اولویت این 12 بند مورد موافقت قرار گرفته و در جریان بررسی پیشنهادات لازم ارائه شده و اشکالات برطرف شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام 12 بند موجود در این طرح مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و این طرح می تواند نظارت مجلس و دیوان محاسبات را بر عملکرد پولی و مالی دولت تسهیل کند، چرا که به طور مثال در تخصیص ارز 4200 تومانی مشخص نشد که چه میزان آن به دست تولیدکنندگان رسیده است که این نشأت گرفته از مشکلات در ساختار بودجه کشور است.

وی بیان کرد: از همکاران محترم تقاضا می شود که با بررسی اولویت دار این طرح موافقت کنند، زیرا وقت کافی وجود دارد و می توان آن را برای بررسی لایحه سال آینده کشور اجرایی کرد تا جلوی رانت و سوءاستفاده از بیت المال گرفته شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha