دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: همه مسافران خارجی درفرودگاه مشهد به لحاظ خطر ورود کرونا بویژه از نوع سویه اومیکرون، مورد آزمایش قرار می گیرند.

دکتر علی اصغر انجیدنی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت افزود: از همه مسافران خارجی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، "تست رپید"  انجام می شود و افراد مشکوک و مشکل دار تحت قرنطینه قرار می گیرند.

وی بیان کرد: با درگیری اکثر کشورهای دنیا از نوع سویه اومیکرون از هفته های قبل اقدامات مختلفی در خصوص پیشگیری از ورود به موج ششم  انجام شده است که کنترل ورودی های شهر مشهد از دسته اقدامات انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر بحث بیماریابی و تست های انجام شده از اطرافیان مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور چشمگیری افزایش یافته است، به طوریکه شاخص تعداد افراد رهگیری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از متوسط کشوری بالاتر است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا دراستان خراسان رضوی افزود: نظارت جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بین صنوف،  مدارس و همه گروهها، تداوم فعالیت مراکز منتخب کرونا که برخی از آنان به صورت شبانه روزی دایر هستند، پیش بینی افزایش تخت های بستری و ارتقای کیفیت درمان، گسترش مراکز تشخیصی کرونا شامل فراهم شدن انجام رپید تست در 47 درمانگاه خصوصی و کلیه آزمایشگاهها  از اقدامات مورد تاکید بوده است.

دکتر انجیدنی از مردم خواست ضمن توجه به واکسیانسیون و تعجیل در دریافت دز سوم، در صورت داشتن علائم مشکوک ابتدا به سامانه 191 تماس گرفته و به نزدیکترین مرکز سرپایی مراجعه کرده و بی مورد به بیمارستانها مراجعه نکنند، چراکه  بیماران نیازمند بستری ازطریق اورژانس 115 و یا مراکز منتخب به بیمارستانها ارجاع  داده می شوند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ورود به موج ششم کرونا آمادگی لازم را دارد.

گفتگو:سید حمید رضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha