کد خبر: سرگیجه-و-گوش-درد-می‌توانند-از-علائم-کو
۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۸:۲۴
سرگیجه و گوش درد می‌توانند از علائم کووید 19 باشند

دکتر ابراهیم رزم پا جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت گوش درد در بیماران مبتلا به کووید 19 اظهار داشت: کرونا در بسیاری از بیماران فقط می‌تواند با علائم گوش درد تظاهر پیدا کند.

وی با بیان اینکه درد گوش و گلو می‌توانند از علائم اصلی اما غیرشایع کووید 19 باشند، افزود: یک سری علائم مبهم وجود دارد که این موارد می‌توانند تنها علائم کووید 19 باشند.

استاد گروه گوش و حلق و بينی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر بسیاری از بیماران فقط به خاطر درد گلو، سرگیجه و یا گوش درد به ما مراجعه می‌کنند؛ هر روز که این بیماری بیشتر شناخته می‌شود تظاهرات بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند.

رزم پا ادامه داد: در گذشته تنها اختلال بویایی و چشایی از علائم شایع کووید 19 مطرح شده بود اما امروز با گذشت چند ماه شاهد بروز علائم جدید در بیماران مبتلا به کووید 19 هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اختلال شنوایی، تعادل، اختلالات گوارشی، سردرد شدید، سرگیجه، درد گوش و گلو نیز همگی می‌توانند از علائم کووید 19 باشند.

متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد: در شرایط فعلی که بیماری کووید 19 شایع شده هر علامت عجیب و غریب و غیر طبیعی می‌تواند از نشانه‌های کرونا ویروس باشد؛ در این شرایط افراد به خصوص کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت دارند حتما باید این علائم را جدی بگیرند و نسبت به بررسی دقیق آن به پزشک مراجعه کنند.

رزم پا تصریح کرد: در گذشته در یک سوم بیماران مبتلا به کووید 19 از بین رفتن حس بویایی و چشایی تشخیص داده شد اما هم‌اکنون بیمارانی با علائم گوش درد، گلودرد، سرگیجه و عدم تعادل به ما مراجعه دارند که بعد از بررسی مشخص می‎شود که به کووید 19 مبتلا شده‌اند.

وی بیان داشت: تب و سرفه خشک در گذشته از علائم اصلی کووید 19 بودند اما با شناخت بیشتر بیماری تظاهری زیادتری از آن کشف شد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha