کد خبر: سرپیچی-از-اجرای-قانون-تبدیل-وضعیت-ایثا
۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در مورد انتقاداتی پیرامون عدم همکاری دستگاهها در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، گفت: بنده تعدادی نامه استانداران را دیدم که نشان میدهد این قانون به آنها ابلاغ شده است و آن‌ها نیز به دستگاه‌های ذیربط اعلام کرده‌اند که اطلاعات را جمع آوری کنند و برای اجرای این مصوبه مجلس آماده باشند.

افراد از دستگاه‌های متخلف به دیوان عدالت اداری و مجلس شکایت کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دستگاه‌ها حق ندارند که از اجرای این قانون استنکاف ورزند و رییس جمهور هم موظف است آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند و هر گونه سرپیچی از توجه به این قانون جرم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران قانون‌شکنی محسوب می‌شود، بنابراین تمام دستگاهها موظف به اجرای آن هستند و چنانچه خلاف این امر اقدام کنند افراد باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مسئولانی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نکنند، مجرم هستند و باید انفصال از خدمت برای آنها اجرا شود، هر چند تاکنون خلاف این مهم به مجلس شورای اسلامی گزارش نشده است اما گزارش‌هایی داشته ایم که نشان می‌دهد برخی مسئولان در اجرای این قانون اما و اگر می‌آورند.

عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افراد می‌توانند گزارش عملکرد دستگاه‌ها را در اجرای این قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند تا از دستگاه مربوطه گزارش بخواهیم و اگر محرز شود که قانون را اجرا نکرده‌اند اسامی آنها را به دستگاه‌های نظارتی اعلام خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha