کد خبر: سرنوشت-ترامپ-و-بایدن-در-دست-ایالت-های-ب
۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،با وجود اینکه نظرسنجی ها از پیشروی بایدن بر ترامپ با اختلاف 10 امتیاز در داخل حکایت دارد، اما برخی ها بعید نمی دانند که سناریوی سال 2016 تکرار شود. در آن زمان درحالیکه نظرسنجی ها از پیشروی "هیلاری کلینتون" رقیب ترامپ در انتخابات حکایت داشت، اما نتیجه بر عکس نظرسنجی ها بود.

با وجود اینکه شانس بایدن بسیار بیشتر از کلینتون است، اما سرنوشت وی و سرنوشت ترامپ را برخی ایالت ها تعیین می کنند و آن ایالت های بینابین هستند که نمی توان پیش بینی کرد که آرای آن به چه کسی تعلق خواهد گرفت.

با وجود این که همه نظرسنجی ها از پیشروی بایدن بر ترامپ حکایت دارد، اما طرفداری 40 ایالت از 50 ایالت آمریکا میان حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه تقسیم می شود و ده ایالت دیگر هستند که وضعیت انان قطعی نیست، از این جهت است که این ایالت ها عموما پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مشخص می کنند.

بر اساس قانون آمریکا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید ، بتواند آرای 270 نماینده از مجموع 538 نفر از اعضای مجمع انتخاباتی را کسب کند.

ترامپ آرای 180 نماینده از 21 ایالت را که طرفدار جمهوری خواهان هستند، کسب کرده و بایدن آرای 217 نماینده از 19 ایالت طرفدار دموکرات ها را کسب کرده است، حال رقابت میان دو نفر بر سر 141 نماینده 10 ایالت است که هم طرفداران دموکرات ها و هم جمهوری خواهان هستند.اما این نمایندگان آن ها در مجمع انتخابات هستند که نام پیروز انتخابات را مشخص می کنند.

بدیهی است که ترامپ برای پیروزی در انتخابات به کسب 90 رای از مجموع 141 رای نیاز دارد.

این درحالیست که بایدن به 53 رای نیاز دارد.این درصورتی است که فرض بر این باشد که ترامپ همه آرای ایالت های جمهوری خواهان را کسب کرده باشد و بایدن نیز همه آرای دموکرات ها را .

ایالت هایی که اریزونا، فلوریدا ، میشیگان ، کارولینای شمالی و اوهایو و پنسیلوانیا و یسکونسن و جورجیا و نیوادا و آیوا ، ده ایالت بینابین هستند.

همه نظرسنجی ها از پیشروی بایدن بر ترامپ در اکثر این ایالت ها حکایت دارد.

به عنوان مثال در ایالت پنسیلوانیا ، بایدن با اختلاف 7 نقطه، در میشیگان با اختلاف 8 نقطه و در فلوریدا با اختلاف دو نقطه ، بایدن از ترامپ پیشی گرفته است.

بایدن در پنسیلوانیا با اختلاف 4 نقطه، در ویسکونسن با اختلاف 7 نقطه ، در کارولینای شمالی با اختلاف 3 نقطه ، در جورجیا و در آیووا با اختلاف کمتر از دو نقطه و در اوهایو با اختلاف 6 نقطه از ترامپ پیش گرفته است و امتیاز بایدن و ترامپ در ایالت تگزاس مساوی بوده است.

آنچه که تا کنون ذکر کردیم، صرفا نتایج نظرسنجی ها بوده است، اما کسانی که این نظرسنجی ها را انجام داده اند، خود را طرف هایی معتبر دانسته اند، اما این آمارها همچنان نهایی نیست و باید منتظر نتیجه نهایی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha