کد خبر: سرمایه-گذاری-برای-دانش-آموزان-بازده-عل
۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
سرمایه گذاری برای دانش آموزان بازده علمی و اقتصادی کشور را 30 سال به پیش می برد

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،محمد شفیعی بیان کرد: سرمایه گذاری برای این دانش آموزان می تواند بازده علمی و اقتصادی کشور را 30 سال به پیش ببرد و آینده ای روشن برای فردای علمی کشور را به همراه داشته باشد.

وی به کسب رتبه های جهانی و کشوری و برتر در سه سال گذشته توسط دانش آموزان این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: می توان  کسب مدال نقره و برنز و گواهی شایسته تقدیر توسط دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دبستان را بخشی از افتخارات این دانش آموزان نامید.

این مقام مسئول به حضور دانش آموزان مقطع دبستان و دبیرستان حاضر در دوره اول مجتمع فرهنگی آموزشی تحقیقاتی محمدشفیعی در جشنواره داخلی ابن سینا اشاره کرد و گفت: در این مسابقات ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر شرکت داشتند که دانش آموزان این مرکز سهمیه شرکت در مسابقات جهانی کره جنوبی و اندونزی را از آن خود کردند.

وی به توانایی بالای پژوهشی دانش آموزان این مرکز تاکید کرد و در ادامه گفت: تعدادی از این بچه ها به زبان انگلیسی مسلط می باشند و بدون نیاز به مترجم پروژه های خود را در مسابقات ارائه می دهند، و اینجاست که جای خالی شرکت های دانش بنیان درکنار این دانش آموزان احساس می شود

مدیر مرکز آموزشی و تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی به استمرار فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی دانش آموزان این مرکز در دوران کرونا با برنامه ریزی دقیق و مصمم اشاره کرد و ادامه داد:   تدریس و آموزش دانش‌آموزان در این مرکز به صورت آنلاین و فعالیت‌های تحقیقاتی آنان نیز به صورت آنلاین و برحسب نیاز انفرادی بصورت حضوری است.

وی به هوش بالای ایرانیان در زمینه یادگیری و ارائه مطالب اشاره کرد و  افزود: در مسابقات جهانی که به صورت آنلاین در دو کشور کره جنوبی و اندونزی برگزار گردید دانش آموزان ایرانی موفق به کسب ۴۴ مدال شدند و این موفقیت برای دانش آموزان دبستان و دبیرستان دکتر محمد شفیعی برای بار سوم بود که رقم می خورد.

شفیعی در ادامه خاطر نشان کرد: گواهی شایسته تقدیر به افرادی تعلق می‌گیرد که پروژه‌های آن‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و کار آن‌ها ارزشی داشته که بالاتر از سطح خود ارزیابی شده است.

وی مثلث موفقیت را عامل پیروزی دانش آموزان این مرکز دانست و ادامه داد: اولین راس این مثلث والدین و راس دوم آن مدرسه و راس سوم مشاور و برنامه ریز است و برآیند این سه راس نیز دانش آموزان هستند که از آن بهره می‌برند و از والدین به عنوان اصلی ترین راس این مثلث یاد کرد و چنین گفت که  عدم همکاری این سه راس موفقیتی را در پی نخواهد داشت.

مدیر مرکز آموزشی و تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی از زحمات کادر آموزشی مدارس خود تقدیر کرد و ادامه داد: ما خانواده را رکن اساسی برای موفقیت دانش آموزان می‌دانیم و به بچه ها آموزش می‌دهیم که اگر خانواده یا یکی از اعضای خانواده یا پیگیر آموزشی کنار دانش آموز نباشد ، رسیدن آن‌ها به موفقیتی که در نظر دارند ، با تاخیر است چرا که اصل اول برای ما ، احترام بایسته به خانواده است و اگر خانواده برای فرزند برنامه‌ریزی نکند و پیگیر آن نباشد فرد موفقیت مطلوبی نخواهد داشت.

شفیعی حمایت فکری و روانی را مهم تر از حمایت مالی دانست و گفت: موفقیت در این مرکز تصادفی نیست و همه چیز با برنامه ریزی و دقت پیگیری می شود و باید بدانید که  ده سال است که مرکز آموزشی و تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی در مسابقاتی همچون سازه‌های ماکارونی بین المللی و ملی ،  مسابقات عمود پرواز، خوارزمی، رباتیک شریف کاپ و فیرا کاپ امیرکبیر ، فیرا کاپ بین المللی کره جنوبی، برنامه نویسی کامپیوتر ، جابربن حیان، نانو مواد کشوری ، تألیف و نگارش کتاب و مقاله و مسابقات قرآنی  توانسته است رتبه‌های برترین استانی، کشوری و جهانی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به منحصر به فرد بودن تالیف و گردآوری کتاب در دنیا توسط دانش آموزان این مدرسه، گفت: کار پژوهشی جز لاینفک آموزش های ما می باشد و دانش آموزان پژوهشگر در انجام پروژه‌ها به نتایج خارج از انتظار می‌رسند. تعداد کتاب های چاپ شده با مجوز رسمی این مجتمع ۲۷۹ عنوان بوده که مشترکا هر عنوان کتاب توسط دو و تعدادمعدودی سه‌نفره تنظیم و چاپ گردیده است که در نوع خود بی نظیر است .

مدیر این مرکز به ارائه مقاله توسط دانش آموزان دبستانها و دبیرستان در هفته پژوهش سال ۹۹ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تمام افرادی که با دانش آموزان کار می‌کنند محقق و دارای مدارک عالی تحصیلی ( دکتری تخصصی و فوق لیسانس) هستند.

محمدشفیعی به موفقیت‌های دانش آموزان این مرکز در مسابقات رباتیک اشاره کرد و ادامه داد: دانش آموزان ما توانستند در مسابقات ۲۰۱۹ کره جنوبی رتبه اول، دوم و سوم جهانی را کسب کنند و در مجموع در کل جهان نیز رتبه دوم زیر ۱۸ سال را به دست آورند و همچنین در مسابقات فیرا کاپ دانشگاه امیرکبیر بعد از این دانشگاه ما صاحب رتبه هستیم و در مسابقات رباتیک شریف کاپ نیز رتبه دوم و سوم را کسب نموده‌ایم.

مدیر مجتمع فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی محمد شفیعی در خصوص حضور با افتخار سه سال اخیر در مسابقات بین المللی چنین گفت: از ۴۴ مدال اخذ شده توسط کل دانش آموزان کشور در این مسابقات ، ۱۹ مدال سهم دانش آموزان مراکز آموزشی تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی بوده و یازده نفر از آن‌ها موفق به کسب مدال‌ و هشت نفر نیز گواهی شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

وی به ساخت خودرو در مجموعه تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: این خودرو که پرشین گلف نام دارد در صد کیلومتر ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند و در جاده‌های صاف با دو سیلندر و در سربالایی‌ها با ۴ سیلندر کار می‌کند.

مدیر این مرکز آموزشی تحقیقاتی  ادامه داد: خودرو پرشین گلف دارای توربو فن مخروطی است که بدون افزایش سوخت تا ۴۰ کیلومتر سرعت ماشین را افزایش می‌دهد و این توربو فن در کارگاه دبیرستان دوره اول این مجموعه ساخته شده است

وی در خصوص اجرائی شدن طرح‌های انجام شده در این مرکز تحقیقاتی تاکید کرد: باید ارگان‌های مختلف از این دانش‌آموزان حمایت و آن‌ها را بورسیه کنند و به آن‌ها کار بدهند چرا که تک تک این دانش آموزان محقق واقعی و افرادی ارزشمند وقابلیت اجرای کار را دارند.

محمدشفیعی با بیان اینکه این دانش آموزان بسیار توانمند هستند ،  اظهار کرد: اگر آن‌ها توانسته‌اند در سن ده الی ۱۳ سالگی در کره جنوبی افتخار کسب کنند من در سن ۴۵ سالگی توانستم این افتخار را کسب کنم ( نامبرده در سال ۲۰۱۲ رتبه اول آسیا و اروپا را در شیمی سبز در کره جنوبی اخذ نموده است ) در واقع این دانش‌آموزان ۳۵ سال از من جلوترند  زودتر به موفقیت رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha