کد خبر: سرعت-سرایت-پذیری-بالای-سویه-جدید-کرونا
۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴
سرعت سرایت پذیری بالای سویه جدید کروناویروس و ضرورت پایبندی جدی تر به رعایت بهداشت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» گفت: سویه جدید کروناویروس در آفریقای جنوبی از سرعت بالای سرایت پذیری و بیماری زایی برخوردار است و ورود این سویه جدید به کشور و استان دور از انتظار نیست.

او با اشاره به توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقابله با بحران ها به ویژه کروناویروس، از آمادگی کامل مجموعه دانشگاه، بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در ارایه خدمات درمانی خبر داد و افزود: ورود احتمالی سویه جدید کروناویروس آفریقای جنوبی به کشور، وضعیت نگران کننده را ایجاد می کند که تنها راه مقابله با آن مشارکت عمومی با مجموعه سلامت است.

دکتر حسینی با اشاره به تلاش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به زیرساخت های فراهم شده در زمینه انجام سریع واکسیناسیون برای حفظ سلامت عمومی جامعه در برابر این بحران، همکاری مردم می تواند مانند سد دفاعی محکمی از مواجهه با بحران های تازه پیشگیری کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تسریع در واکسیناسیون، در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر سویه های مختلف کروناویروس را در پیشگیری از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا و یا کاهش شدت بیماری موثر دانست.

او ادامه داد: در شرایطی که بیشتر افراد جامعه در برابر این بیماری واکسینه شده اند، آمارها نشان می دهد پیامدهای ناگوار کرونا بیشتر افرادی را درگیر کرده که  هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند.

دکتر حسینی اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ را موجب جلوگیری از بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری دانست و گفت: در این شرایط لازم است تمامی افراد بالای ۱۲ سال برای دریافت واکسن علیه بیماری کووید۱۹ مراجعه کرده و ضمن حفظ سلامت خود، در دستیابی به ایمنی عمومی در برابر این بیماری سهیم شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خواستار همکاری بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی استان در خصوص رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد شد.

دکتر حسینی در ادامه این نشست، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان را ارزیابی کرد.

بررسی عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت شهرستان های استان در انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی علیه کروناویروس از دیگر محورهای مورد بررسی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص حوزه های مختلف مانند میزان انجام واکسیناسیون در شهرستان های استان، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، آخرین یافته های مربوط به سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

چهارصد و پنجاه و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز دهم آذر، با حضور سرپرست دانشگاه، مشاورعالی سرپرست دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha