کد خبر: سرایت-کرونا-دلتا-در-محیط-باز-بیشتر-از-جه
۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه روزهای سختی را می‌گذرانیم، گفت: پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان امروز اعلام آمادگی کرد تا در خصوص مقابله با کرونا همکاری‌های لازم را خواهند داشت.

وی ادامه داد: قرار شد جلسه‌ای با حضور معاونان درمان و بهداشت ستاد کرونای استان تهران برگزار شود و ما نامه‌ای را در این خصوص به رئیس بنیاد مستضعفان ارائه دهیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران درباره موضوع کمبود سرم در مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: مدیرکل دارویی کشور در جلسه امروز دعوت شد و فرآیند واردات سرم و بخشی از کمبود آن در شرف پایان است و در روزهای آتی  تأمین می‌شود.

وی با اشاره به‌ آخرین وضعیت کرونایی استان تهران، ابراز داشت:‌در حال حاضر 9400 بیمار در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که از این تعداد 2500 بیمار در بخش مراقبت ویژه قرار دارند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران از بستری شدن 2 هزار بیمار جدید در شب گذشته و ترخیص 1600 بیمار خبر داد و گفت: 20 هزار مراجعه سرپایی داشته‌ایم؛ ضمن اینکه تمام ظرفیت‌های جدید در حال افزایش است.

زالی با بیان اینکه کماکان بیماران با کرونای دلتا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند گفت: میزان اقامت بیماران کرونا دلتا نسبت به جهش‌های قبلی این ویروس در مراکز درمانی 2.5 روز بیشتر  و اقامت آنها طولانی‌تر بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان تهران، خاطرنشان کرد: روز گذشته در تهران تعداد واکسیناسیون افراد از مرز 83 هزار نفر گذشت و می‌توانیم این میزان را از عدد 100 هزار واکسن نیز عبور دهیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به آخرین مقاله علمی در خصوص کرونا دلتا که در دو روز گذشته منتشر شده است، یادآور شد: میزان سرایت‌پذیری کرونا دلتا حتی در فضای باز نیز بسیار بالاست؛ضمن اینکه تأکید می‌کنیم افراد پرخطر از حضور در مجامع عمومی خودداری کنند و در صورت اضطرار به حضور در این مجامع این افراد باید حتما از دو ماسک استفاده کنند.

زالی به فارس گفت: تعویض هر سه ساعت یکبار ماسک برای افراد پرخطر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از عوامل مؤثر در پیشگیری از کرونا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha