کد خبر: ستاد-ملی-مبارزه-با-کرونا-باید-از-عادی-ان
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، سید محمد پاکمهردر مورد اوج گیری دوباره بیماری کرونا در کشور گفت: سهل انگاری مردم مهم ترین علت اوج گیری بیماری کرونا در کل کشور بود. پاندمی کرونا بیش از یکسال است که جامعه جهانی را در برگرفته است و متاسفانه در حال حاضر کشور با سه موج پیاپی بیماری مواجه بود. خستگی ناشی از محدودیت‌ها و عادی انگاری از طرف ستاد ملی کرونا منجر شد تا امروز شاهد موج چهارم بیماری باشیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: موج سوم کرونا با همکاری مردم، ستاد ملی کرونا و مسئولان وزارت بهداشت به سرانجام خوشایند و نتیجه مطلوبی رسید اما بی توجهی یکباره به خیال فروکش کردن بیماری٬ عامل شدت گیری بیماری شد.

مسافرت به خوزستان شرایط را بدتر کرد

وی تصریح کرد: ورود ویروس جهش یافته کرونا به واسطه گردشگری از کشورهای دیگر بویژه به استان‌های جنوبی مثل خوزستان و مسافرت مردم در ایام نوروز به این شهر منجر به شدت یافتن کرونا انگلیسی شد. امروز کل کشور در شرایط ناخوشایندی قرار دارد. قبل از شروع سال خوزستان شرایط بحرانی  در اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشته بود؛ اما مسافرت این اوضاع را بدتر کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: عادی انگاری بیماری در کنار شروع دورهمی‌های فامیلی عاملی برای اوج گیری بیماری شد و این تعطیلات ۱۰ روز می‌تواند تا حدود بسیاری کنترل کننده باشد. عملکرد ستاد ملی کرونا در سه موج قبلی قابل دفاع است اما در خیزش موج چهارم بیماری یکی از مسببین اوج گیری٬ عملکرد این ستاد بوده است. تذکراتی در این خصوص ارائه شده است. امیدوارم هرچه سریع‌تر کشور به لحاظ سلامتی به حالت عادی بازگردد و بتوانیم بیماری را مهار کنیم.

پاکمهر خاطر نشان کرد: مجلس می‌تواند نسبت به تمام موضوعات اساسی ورود پیدا کرد و نظارت کلی داشته باشد. بی شک بر نحوه ی عملکرد ستاد ملی کرونا اهرم نظارتی خود را خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متولیان سلامت و کادر درمانی تمام تلاش خود را در خصوص کنترل بیماری داشتند٬ تا جایی که بسیاری از پزشکان و پرستاران در مسیر حمایت از سلامتی مردم کشور جان خود را از دست دادند. اما ستاد ملی کرونا باید هوشمندانه عمل می‌کرد علاج واقعه را قبل از وقوع پیش بینی و از هرگونه عادی انگاری پرهیز می‌کرد.

پاکمهر در پایان خاطر نشان کرد: اعمال محدودیت ۱۰ روزه و حضور یک سوم کارمندان در مراکز کاری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و بی شک برنامه نظارتی بر اجرای دقیق پروتکل‌ها وجود خواهد داشت و تنها این محدودیت‌ها به صورت لفظی نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha