کد خبر: ساماندهی-30-هزار-نفر-نیروی-انسانی-مردمی
۶ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل ازوبدا،دکتر محسن ذاکریان با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی (مسجد ، سنگر سلامت) از 20 آبان ماه تا پایان آذر ماه در بازه زمانی 40 روزه در کنار محدودیت های کرونایی ، منجر به کاهش آمار و شاخص های مبتلایان به کرونا ، تعداد افراد بستری، سرپایی و آمار فوتی ها شده است، خاطر نشان کرد: محدودیت های کرونایی به همراه خدمات طرح مسجد سنگر سلامت  در کلیه شهرستانها همراه بود .

وی افزود: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در سطح هماهنگی بود که با محوریت بسیج جامعه پزشکی  هماهنگی کم نظیری ایجاد شد و مجموعه کلیه دانشگاه ها و شبکه های بهداشت برای اجرای این طرح هماهنگ شدند.

دکتر ذاکریان بیان کرد: برای  کلیه رده های بسیج در سطح حوزه ها و محلات به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس نسبت به طرح توضیحات لازم داده شده است .

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جلسات متعدد نیز با ائمه جمعه استان و هماهنگی در سطح قرارگاه مواسات استان و ستاد استانی کرونا طرح به صورت کامل توضیح داده شد، بیان کرد: در حال حاضر در 2 هزار و 550 مسجد، پایگاه سلامت فعال شده است و 30 هزار نفر نیروی انسانی برای اجرای این طرح ساماندهی شدند و ارائه خدمت کردند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح  شناسایی زودهنگام و کمک به در خانه ماندن بیماران است، بیان کرد:  در بازه زمانی 40 روزه 34 هزار و 500 بیمار تحت پوشش قرار گرفتند و برای بهبودی بیشتر و سریعتر بیماران حدود 23 هزار بسته معیشتی تهیه شده است که این بسته ها در اختیار افراد پر خطر سالم نیز قرار گرفته است.

 دکتر ذاکریان با اشاره به اینکه علاوه براین اقلام غذایی شامل سوپ ومیوه نیز به همراه مشاوره پزشکی  به مردم ارائه شده است و نزدیک 190 تیم پزشکی در این طرح ساماندهی شده اند، بیان کرد: در خصوص تجهیز امکانات  نیز با کمک کمیته امداد و معاونت اقتصادی استانداری 150 کپسول اکسیژن و 30 دستگاه اکسیژن ساز 5 لیتری برای تیم های محله محور در نظر گرفته شد.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: مجموعه طرح به سمت شناسایی افراد سالمند و گروه های پر خطر در حرکت است و در حوزه نظارتی نیز در گسترده ای با حدود 3 هزار نفر نیروی ناظر بیش از 100 هزار بازدید میدانی به اصناف و درمانگاه های محلی اتفاق افتاده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha