کد خبر: ساماندهی-شبکه-مجازی-به-معنی-فیلترینگ-ن
۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت ،احمد راستینه ارتباطات را یکی از زیر ساخت‌های مهم توسعه دانست و گفت: فضای مجازی و رسانه جزو مهم‌ترین زیر ساخت‌های توسعه اقتصادی کشور است. بستری که در توسعه  فضای ارتباطات کشور  وجود دارد فرصت گران بهایی برای توسعه اقتصاد دیجیتال بوده که با ساماندهی فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات محقق می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید داده‌های ایمن ، شفاف  وسالمی را برای توسعه اقتصاد دیجیتال فراهم کنیم به گونه‌ای که همه فعالان عرصه اقتصادی  وقتی از فضای مجازی و رسانه استفاده کنند، برایشان اطمینان آور باشد که داده ها و اطلاعاتشان در بستری امن، دقیق و شفاف به صورت امانت نگهداری می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفنانه در سالهای گذشته به بارها شاهد انتشار داده ها و اطلاعات کاربران در فضای مجازی بودیم به گونه‌ای که یک نا امنی فکری و روانی در جامعه برای بهره برداری از فضای مجازی، ارتباطات برای توسعه مشاغل،تعریف مشاغل نوین و توسعه روابط تجاری – اقتصادی بر بستر فضای مجازی به وجود آمده است.

راستینه یادآور شد: یکی از طرح های اولویت دار در مجلس یازدهم توسعه شبکه ملی اطلاعات با هدف بستر سازی‌امن و فراهم کردن فرصت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال است تا به فعالان تجاری در فضای مجازی اطمینان خاطر بدهیم و یک فرصت خوبی را برای توسعه اقتصاد دیجیتال فراهم کنیم، لذا طرح ساماندهی فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات بر پایه توسعه اقتصاد دیجیتال در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: معتقدیم فضای مجازی و اینترنت فرصت بسیار گران قیمتی است که باید از آن به درستی استفاده کنیم و ساماندهی شبکه مجازی به هیچ عنوان به معنی فیلترینگ یا محدود سازی استفاده کاربران از فضای مجازی نیست. بلکه به دنبال سالم‌سازی فضا، توسعه فضای شبکه ملی اطلاعات و فراهم کردن بستر تجارت آزاد و شفاف در عرصه فضای مجازی و رسانه و همچنین حمایت از کاربران  و حفظ اطلاعات کاربران است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی فضای مجازی به صورت عادی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم دو اولویت مهم در دستور کار خود قرار داده است ابتدا موضوع خانواده و جمعیت که طرح آن مراحل نهایی خود را طی می‌کند و سپس  ساماندهی فضای مجازی  و توسعه شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha