کد خبر: ساماندهی-امور-حقوقی-در-ارتش-از-مهم‌تر
۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴
ساماندهی امور حقوقی در ارتش از مهم‌ترین اولویت‌هاست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت؛ سومین همایش سراسری گرامیداشت «روز رسته حقوق» در ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و مسئولان و مدیران ارشد حوزه قوانین، امور حقوقی و مجلس ارتش برگزار شد.

امیر دریادار سیاری در این همایش با اشاره به اهمیت آگاهی از مسائل حقوقی در سازمان‌ها و نیرو‌های تابعه آجا اظهار کرد: به هر میزان که ماموریت‌های ما پیچیده‌تر از گذشته می‌شود به همان میزان نیز رویکرد و جایگاه حقوقی در ارتش اهمیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت اشراف حقوقی سازمان‌های ارتش گفت: جهت دست یابی به اطلاعات روز حقوقی و قضایی و رسیدن به اشراف حقوقی نیاز به برنامه ریزی مدون و اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی وجود دارد؛ چراکه به هر میزان که اطلاعات ما در این رابطه بیشتر شود به همان میزان نیز از آسیب پذیری به سازمان، کارکنان و فرماندهان جلوگیری کرده ایم.

دریادار سیاری با بیان اینکه گاهی با دانستن جزئی‌ترین مطالب، سازمان را از پرداخت هزینه‌های گزاف مادی و معنوی مصون می‌داریم، گفت: ساماندهی امور حقوقی در ارتش و نیرو‌های تابعه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در این حوزه است.

وی با اشاره به رویکرد فعال و اقدامات اثربخش انجام شده در حوزه قوانین، امور حقوقی و مجلس ارتش در سال‌های اخیر، گفت: تاکنون اقدامات مناسبی جهت حل وفصل مسائل حقوقی و قضایی ارتش از سوی اداره قوانین، حقوقی و امور مجلس ارتش صورت گرفته است که این مهم بسترساز شرایط مطلوب در راستای احقاق حقوق کارکنان و سازمان است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ارتقای دانش حقوقی و تسلط در این حوزه را موجب مصون سازی سازمان از آسیب‌های قضایی عنوان کرد و افزود: مشکلات در این حوزه همواره از عدم آگاهی و ندانستن‌ها پیش می‌آید و بار روانی و حقوقی ناشی از آسیب‌های آن را سازمان، کارکنان و مدیران و فرماندهان به دوش خواهند کشید.

وی با تاکید بر اینکه باید از پرونده‌های اراضی و املاک ارتش در سراسر کشور به خوبی دفاع کرد، گفت: دفاع موثر و مبتنی بر قوانین و مقررات روز، موجب حفظ حقوق سازمان و کارکنان می‌شود.

دریادار سیاری با تاکید بر ایجاد بستر مناسب جهت یکپارچه سازی امور مرتبط با قرارداد‌های ارتش نیز گفت: در حوزه قرارداد‌ها باید با دقت نظر و توجه به مسائل مختلف و جامع نگری وارد شد؛ چراکه یک قرارداد ساده‌انگارانه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به مجموعه وارد کند.

وی با بیان اینکه باید خود را به دانش روز به ویژه در حوزه حقوق و شاخه‌های مختلف آن مسلح کنیم، افزود: استخدام و به کارگیری کارکنان کیفی، با انگیزه و علاقمند به خدمت در این حوزه می‌تواند ما را در پیشرفت و رسیدن به اهداف کمک کند.

در ادامه این همایش، سرهنگ حقوق مسلم یعقوبی، رئیس اداره قوانین، حقوقی و امور مجلس ارتش و مدیران حقوقی نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی ارتش گزارش‌هایی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات قوانین، حقوقی و قضایی صورت گرفته در یگان‌های آجا در سراسر کشور را ارائه کردند.

در پایان این مراسم از کتاب دو زبانه (فارسی _ انگلیسی) جامع «مجموعه کنوانسیون‌ها و معاهدات بین المللی با نگرش به ماموریت‌های نظامی» که توسط اداره قوانین، حقوقی و امور مجلس ارتش تهیه و تدوین شده است، توسط امیر دریادار سیاری رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha