کد خبر: سال-گذشته-۱۵۰۰-معتاد-متجاهر-از-سطح-استا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۰
سال گذشته ۱۵۰۰ معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری و ساماندهی شدند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهبازی در بازدید از روند آماده سازی اردوگاه ماده ۱۶ استان ، با اشاره به اینکه البرز تنها استانی در کشور بود که فاقد اردوگاه ماده ۱۶ بود، افزود: البته سال های گذشته تلاش هایی برای ایجاد این امکان مهم صورت گرفته ولی بی نتیجه ماند و به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: اواخر سال ۹۹ یک عزم و اراده استانی شکل گرفت و در نهایت نتایج قابل قبولی داشت.

شهبازی گفت: تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط در استان دست به دست هم دادند و برای راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان بسیج شدند.

وی افزود: راه اندازی این کمپ یک مطالبه جدی مردمی است چراکه برای جمع آوری و سماندهی معتادان متجاهر از اماکن عمومی، این مکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار البرز اضافه کرد: سال گذشته طی هماهنگی، تعامل و انسجام بین مسئولان مربوطه در استان، در ۲ مرحله اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهرهای البرز شد و حدود هزار و ۵۰۰ نفر جمع آوری و غربالگری شدند.

وی گفت: این اقدام رضایتمندی مردم و زیباسازی چهره شهر و امنیت بلحاظ کم شدن جرائم خرد را در پی داشت.

شهبازی افزود: نتیجه بخشی این ۲ مرحله عملیات، عزم ما را برای تسریع در راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ جزم تر کرد.

وی گفت: اقدامات خوبی صورت گرفت و مکانی که در نظر گرفته شده با هماهنگی دستگاه های مربوطه در حال اماده سازی است.

استاندار البرز افزود: مقرر شد که تا پایان فروردین ماه امسال بخشی از این اردوگاه به سپاه پاسداران استان تحویل داده شود تا نسبت به پذیرش معتادان متجاهر اقدام شود.

وی گفت: البرز، استانی مهاجرپذیر است و اگر مدیریت صحیحی در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی صورت نگیرد، تبعات بدی را همراه دارد از این رو به جد درصدد اتخاذ تدابیر لازم و ایجاد بسترها و زیرساخت های مناسب هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha