کد خبر: سال‌ها-تعلل-در-راه‌-اندازی-پلیس-اطفال
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
سال‌ها تعلل در راه‌ اندازی پلیس اطفال!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی از سال ها تعلل ناجا و قوه قضائیه در راه‌اندازی پلیس  اطفال انتقاد کرد و گفت: راه‌اندازی پلیس اطفال در قانون آیین دادرسی کیفری مورد توجه قرار گرفته بنابراین در این رابطه خلاء قانونی نداریم و می‌طلبد قوه قضائیه و نیروی انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کنند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید پلیس تخصصی به امور کودکان و نوجوانان رسیدگی کند، افزود: کودکان و نوجوانان بزهکار با پلیس سروکار زیادی دارند بنابراین توجه به استفاده از پلیس متخصص امری حائز اهمیت است.

وی راه اندازی پلیس تخصصی اطفال را به نفع سیستم قضایی کشور دانست و گفت: باید به اجرای قوانین حمایتی در حوزه کودکان توجه ویژه شود تا بتوان مشکلات آنها را به حداقل رساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پلیس کودک از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت می‌کند، گفت: پس از شناسایی این کودکان اطلاعات و مشخصات آنها به دستگاه‌های مربوطه برای بهبود وضعیت‌شان ارجاع می‌شود البته پلیس اطفال باید آموزش‌ها و  دوره‌های روانشناسی برخورد با کودکان را به خوبی کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha