کد خبر: سازمان-ملل-اقتصاد-افغانستان-در-آستانه
۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
سازمان ملل: اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،مری الن مک گروتی، نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان نسبت به شدت گرفتن بحران انسانی در این کشور با «سرعتی باورنکردنی» هشدار داد.

وی ضمن اشاره به اینکه 18 میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، گفت: 14 میلیون نفر، یعنی از هر 3 افغان یک نفر امنیت غذایی ندارند، 2 میلیون کودک نیز با معضل سوء تغذیه مواجه هستند.

مک گروتی با تاکید بر عواقب ویرانگر مسدود شدن دارایی‌های افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور در 15 آگوست، تصریح کرد: اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی است.

وی با اشاره به اینکه افغانها فقط می‌توانند هفته‌ای 200 دلار از بانک‌ها برداشت کنند و حقوق آنها پرداخت نمی‌شود، گفت: مردم کالاهای خانگی و فرش خود را برای خرید غذا می‌فروشند ، آنها نمی‌توانند هر روز غذا بخورند و وعده‌های خود را کم می‌کنند.

گفتنی است دولت ایالات متحده 29 فوریه 2020 متعهد شد که تمام نیروهای خود را تا 1 مه 2021 به عنوان بخشی از توافق با طالبان در دوحه پایتخت قطر از افغانستان خارج کند.

به دنبال محاصره طالبان توسط طالبان و خروج رئیس جمهور اشرف غنی در 15 آگوست، شهر را بدون درگیری کنترل کردند. روند خروج آمریکا از افغانستان 31 آگوست پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha