کد خبر: سازمان-غذا-و-دارو-تمرکزی-بر-روی-سلامت-غذ
۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۳
سازمان غذا و دارو تمرکزی بر روی سلامت غذا ندارد

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در تشریح نشست صبح امروز( سه‌شنبه ۲۱ مردادماه) کمیسیون، گفت: دستور کار نشست امروز کمیسیون در زمینه ایمنی و سلامت غذا بود و در این نشست نمایندگانی از وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد حضور داشتند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه امنیت غذایی یک بحث کمیت تولید مواد غذایی و بحث دیگر سلامت محصولات است، سلامت محصولات از مزرعه تا سفره مدنظر قرار می‌گیرد، ادامه داد: در کشورهای که در زمینه ایمنی و سلامت محصولات غذایی فعالیت دارند تمامی محصولات دارای برچسب هستند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه ایمنی و سلامت غذا در کشور دچار آشفتگی و پراکندگی بخش‌ها هستیم که این موضوع باعث اشکالاتی در نظارت می‌شود، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان متولی حوزه سلامت غذا شناخته می‌شود اما عمده تمرکز خود را بر روی دارو قرار داده، باید همانند سایر کشورها دارای سازمان غذا مستقل باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجارت و صادرات غذا در کشور علی‌رغم وجود همسایگان فراوان مورد غفلت قرار گرفته و در این بخش تجارت بزرگی نداریم در حالی که کشوری مانند ترکیه در همسایگی ما بازار خوبی دارد، گفت: اگر سلامت و ایمنی غذا بر اساس استاندارد وجود نداشته باشد محصولات غذایی صادراتی ما با عودت مواجه می‌شوند، کنترل و استانداردسازی محصولات غذایی صادراتی هزینه از دست رفته تولیدکنندگان و صادرکنندگان را کاهش می‌دهد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه مقرر شد محصولات تراریخته در نشست ویژه‌ای مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، ادامه داد: در زمینه محصولات تراریخته عدم برچسب گذاری محصولات، فرهنگ سازی تولید و مصرف محصولات ارگانیک نیز مورد طرح است.

دی ادامه داد: جلسه امروز اولین نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در زمینه ایمنی و امنیت غذایی بود و مقرر شد کمیته ایمنی و سلامت غذا کمیسیون محورهای طرح شده را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: دستور کار دیگر کمیسیون بررسی فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه محیط زیست بود که با حضور نماینده شورای نگهبان بررسی شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha