کد خبر: سازمان-بهداشت-جهانی-کروناویروس-برای-م
۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
سازمان بهداشت جهانی: کروناویروس برای مدتی طولانی با ما خواهد بود!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه هشدار داد كه با وجود امید زیاد به واكسن، هرگز نمی توان  راه حل سریعی برای کروناویروس انتظار داشت و راه رسیدن به شرایط عادی بسیار طولانی است.
  • سازمان بهداشت جهانی از مثل گلوله نقره‌ای استفاده کرد، که در واقع به معنای شی‌ء خاصی است که مشکلات را سریعا از بین می‌برد. اشاره مثل این سازمان به واکسن کروناویروس است.

کروناویروس مهمان ناخوانده ما، همچنان با ما خواهد بود!

طبق گزارش رویترز، بیش از 18.14 میلیون نفر در سرتاسر جهان به این بیماری آلوده شده و 688080 (ششصد و هشتاد و هشت هزار و هشتاد) نفر فوت کرده‌اند. مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) و رئیس اورژانس WHO مایک رایان از همه ملت‌ها خواست تا اقدامات سلامتی مانند استفاده از ماسک، برقراری مسافت اجتماعی، شستشوی دست و آزمایشات کروناویروس را به صورت جدی انجام دهند. مدیر کل این سازمان در گفتگو با اخبار مجازی از دفتر مرکزی ایالات متحده در ژنو، گفت: پیام ما به مردم و دولت‌ها واضح است: همه‌ی این کار را انجام دهید. ماسک صورت باید به سمبل همبستگی در سراسر جهان تبدیل شود. وی ادامه داد: تعدادی از واکسن‌ها در حال حاضر در کارآزمایی بالینی در مرحله سوم قرار دارند و همه ما امیدواریم که تعدادی واکسن موثر داشته باشیم که بتواند به جلوگیری از آلودگی افراد کمک کند. با این حال ، هیچ گلوله نقره‌ای (پیش‌تر به معنی آن اشاره شد) در حال حاضر وجود ندارد و ممکن است هرگز وجود نداشته باشد. رایان گفت کشورهایی که سرعت انتقال بالایی دارند، از جمله برزیل و هند، باید برای یک نبرد بزرگ خود را آماده کنند: راه فرار از این کروناویروس طولانی است و به یک تعهد پایدار نیاز دارد.

تحقیق و بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی

مقامات سازمان بهداشت جهانی گفتند كه تیم تحقیقات مقدماتی هنوز از چین، جایی كه کروناویروس سرچشمه گرفته، باز نگشته است. یک تیم بزرگ‌تر با رهبری سازمان بهداشت جهانی به رهبری کارشناسان چینی و بین‌المللی در آینده برنامه ریزی کرده‌اند تا منشاء ویروس را در شهر ووهان بررسی کنند، اگرچه زمان و ترکیب آن هنوز مشخص نیست. سازمان بهداشت جهانی و کروناویروس مدیر کل این سازمان مادران را ترغیب کرد که حتی اگر کروناویروس داشتند، به شیردهی ادامه دهند، زیرا منافع قابل ملاحظه‌ی آن از خطرات عفونت پیشی می ‌گیرد. رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت، در حالی كه كروناویروس بزرگ‌ترین فوریت جهانی بهداشت از اوایل قرن بیستم بود ، تلاش بین المللی برای تهیه واكسن نیز تاریخی بود. وی افزود: واکسن‌های بسیاری تحت آزمایش قرار گرفته‌اند، تعدادی در مرحله نهایی آزمایشات بالینی قرار داشته و امید وجود دارد. این بدان معنا نیست که ما واکسن خواهیم داشت، اما سرعت رسیدن به این سطح بی‌سابقه است. وی گفت: نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که ما ممکن است واکسنی نداشته باشیم که کار کند. و یا حفاظت از کروناویرس فقط برای چند ماه ممکن طول بکشد و سپس دوباره خطر ابتلا به این ویروس وجود داشته باشد. اما تا کارآزمایی‌های بالینی را تمام نکنیم، جواب هیچ کدام از این احتمالات را نمی‌دانیم.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha