کد خبر: زیرساخت‌های-بهداشت-و-درمان-شهرستان‌
۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۷:۴۰
زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های رودسر و املش تقویت می‌شود

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان( وب دا)، صبح امروز نشستی به‌منظور بررسی، احصاء و ارائه راهکارهای متناسب به جهت ارتقای سطح  بهداشت و درمان شهرستان‌های رودسر و املش با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری ملک میان، نماینده مردم رودسر و املش برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های نماینده مردم رودسر و املش به جهت ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان، اظهار کرد: رشد و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی نیازمند همراهی و همدلی همه‌جانبه است.

وی با تأکید بر تلاش مضاعف کادر بهداشت و درمان در جهت ارائه خدمات کمی و کیفی به مردم، افزود: بیمارستان‌ها و مراکز دولتی در شهرستان‌ها به‌ویژه در مناطق کم برخوردار تنها تکیه‌گاه مردم به جهت بهبود سلامتی و دریافت خدمات درمانی هستند، ازاین‌رو باید ضمن تلاش برای توسعه زیرساخت‌ها، تلاش کادر سلامت به جهت ارائه خدمات کیفی بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان املش، گفت: باید علاوه بر سیستم دولتی منابع خیران نیز در جهت ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به کار گرفته شود.

دکتر سالاری با بیان اینکه دانشگاه تمام توان خود را به جهت تقویت زیرساخت‌های درمان به‌ویژه در بیمارستان نیکوکار املش به کار خواهد گرفت: تصریح کرد: تجهیزات موردنیاز اتاق عمل و سایر بخش‌های حیاتی بیمارستان ضمن اصلاح تقویت می‌شود تا مردم راحتتر و بدون دغدغه خدمات درمانی و بهداشتی را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری ملک میان، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان به‌ویژه در رودسر و املش، اظهار کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، کمبودهایی در حوزه سلامت املش وجود دارد و انتظار هست وضعیت شبکه و بیمارستان املش ارتقا پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات حوزه سلامت باید متناسب به شرایط فعلی و عاقلانه حل شود، افزود: مردم نگرانی‌هایی در حوزه سلامت به‌ویژه در شهرستان املش دارند که در صورت عدم توجه افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون شوراها و تدوین آئین‌نامه داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به شمار بالای جمعیت سالمند در شهرستان املش، خاطرنشان کرد: شهرستان املش نسبت به سایر شهرستان‌های همجوار محروم واقع‌شده و ازآنجاکه پیرترین شهرستان استان هست، باید توجه بیشتری به آن بشود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از همراهی و همگامی خیران در جهت تقویت زیرساخت‌های درمانی شهرستان املش، تصریح کرد: طی یک سال اخیر حدود یک میلیارد تومان اعتبار از سوی نیکوکاران و خیران شهرستان به بیمارستان املش کمک شده و لازم هست دانشگاه نیز در این جهت پیشگام شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت همچنین بر ضرورت افزایش تعداد متخصصین در بیمارستان نیکوکار شهرستان املش تأکید کرد.

گفتنی است: در نشست صبح امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان با نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، معاونین توسعه مدیریت و منابع، بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha