کد خبر: زندگی-امام-جعفر-صادقع-درس-قدرتمند-شدن
۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۲

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است؛

برماست که در روز شهادت غریب مدینه رئیس مذهب جعفری مظهر مبارزه سیاسی علیه طاغوت دانشمند بی‌بدیل نمونه تقوا و انسانیت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اهداف و راهبردهای ایشان در مبارزه با دشمنان را ترویج کنیم و آن را در زندگی اجتماعی خود به کار ببندیم.

بسیاری از خطوط زندگی پر برکت و درخشان امام جعفر صادق علیه السلام برای ما همچنان ناشناخته است؛ قدرت شگفت انگیزی ایشان در استمرار خط جهاد، مقاومت و مبارزه خط مشترک حرکت تمامی ائمه بوده است مثال زدنی و درس‌آموز است. شیعیان به خصوص در زمانی که فشار مستکبرین برای درهم شکستن جبهه حق در اوج خود قرار دارد باید از زندگی ایشان برای کادرسازی، تربیت نیروهای توانمند و متفکر، قدرت‌گیری علمی، کار جهادی تشکیلاتی و نظام مند و همچنین دفاع از اصول اعتقادی خود درس بیاموزند. زندگی امام و راهبردهای ایشان، درس عملیاتی قدرتمند شدن در عین مرزبندی با دشمنان و مبارزه با آنها است.

رهبر معظم انقلاب سالها پیش درباره زندگی حضرت امام جعفر صادق و لزوم شناخت بیشتر راهبردهای مبارزات ایشان فرمودند: 《 امام صادق علیه السلام در اواخر دوران بنی امیه، شبکه تبلیغاتی وسیعی را که کار آن، اشاعه امامت آل‌علی علیه السلام و تبیین درسته مسئله امامت بود رهبری می کرد؛ شبکه ای که در بسیاری از نقاط دور دست کشور مسلمان، به ویژه در نواحی عراق و خراسان، فعالیت‌های چشمگیر و ثمربخشی درباره مسئله امامت عهده دار بود، ولی این تنها یک روی مسئله و بخش ناچیزی از آن است.

موضوع تشکیلات پنهان در صحنه زندگی سیاسی امام صادق علیه السلام و نیز دیگر ائمه علیه السلام، از جمله مهم‌ترین و شورانگیز ترین و در عین حال مجهول ترین و ابهام آمیز ترین فصول این زندگی نامه پر ماجرا است》.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha