کد خبر: زندان‌های-آمریکا-و-تلفات-جانی-بسیار-ز
۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴
زندان‌های آمریکا و تلفات جانی بسیار زیاد کروناویروس در آن‌ها!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به گزارش از Insider، حداقل 902 تلفات جانی ناشی از بیماری کووید-19 در زندان‌های آمریکا تأیید شده است. این مقدار بیش‌تر از تعداد زندانی‌هایی است که در طی بیست سال گذشته اعدام شده‌اند.

این ویروس از ماه مارس به تأسیسات زندان‌های آمریکا نفوذ کرده و در نتیجه بیش از 114،000 (صد و چهارده هزار) مورد کووید-19 در بین زندانیان تأیید شده و فوت 72 نفر از کارکنان مطابق با داده‌های بنیادی UCLA، ثبت شده است.

این ارقام ابتدا توسط استاد حقوق دانشگاه ایالتی اوهایو، داگلاس برمن، در وبلاگ خود ذکر شد.

زندان‌های آمریکا به دلیل شرایط محدود و غیر‌بهداشتی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند و از مقامات زندان و رهبران منتخب خواسته شده است تا اجازه آزادی برخی زندانیان را صادر کنند.

به گفته آسوشیتدپرس، برخی از حوزه‌های قضایی قبلاً این کار را انجام داده‌اند، از جمله کالیفرنیا، که می‌تواند 17600 (هفده هزار و ششصد) زندانی را زودتر آزاد کند.

قانونگذاران نیوجرسی نیز در حال آزادسازی 3000 زندانی هستند.

زندان‌های آمریکا اپی سنتری برای کروناویروس هستند!

پروژه‌ای از UCLA تا 26 اوت 902 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در زندان‌های آمریکا را ردیابی کرده است.

زندان‌های آمریکا و کووید-19

براساس مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام، 839 زندانی از اول ژانویه سال 2001 تا به حال اعدام شده‌اند و از سال 1976 تا حالا، 1522 (هزار و پانصد و سی و دو) زندانی در آمریکا اعدام شده‌اند.

داگلاس برمن، استاد حقوق دانشگاه ایالتی اوهایو، اولین کسی بود که به مرگ و میر ناشی از کووید-19 در زندان‌های آمریکا اشاره کرد و این نکته را ذکر کرد که این مقدار از تعداد اعدام‌ها پیشی گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مقایسه مرگ و میر ناشی از کووید-19 با اعدام از بسیاری از جهات مشکل ساز است.

چرا که مجازات اعدام برای افرادی که مرتکب قتل عمد شده‌اند اجرا می‌شود، در حالی که کووید-19 بدون در نظر گرفتن جنایات زندانیان، آن‌ها را به قتل رسانده است.

مدیر پروژه UCLA، شارون دولوویچ، خاطرنشان کرده است که به دلیل عدم انجام آزمایشات گسترده، احتمالاً رقم افراد مبتلا به کووید-19 در زندان‌ها نسبت به واقعیت کم‌تر است.

داده‌های UCLA همچنین تأثیر این بیماری را بر کارمندان زندان‌های آمریکا ردیابی کرده و بیش از 25000 پرونده تأیید شده و 72 فوت را ثبت کرده است.

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha