کد خبر: زنجان-در-وضعیت-هشدار-قرار-گرفت
۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: از دو هفته قبل روند ابتلا به کرونا ویروس در استان زنجان روند افزایشی به خود گرفت و رعایت فاصله اجتماعی به حداقل رسید و ما امروز چاره ای جز اعمال محدودیت در برخی شهرهای استان نداریم.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه از امروز زدن ماسک در اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی الزامی است، تاکید کرد: ۴شهر استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و از امروز بمدت یک هفته در این شهرها محدودیت هایی اعمال می شود.

به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همه اماکن ورزشی، مساجد و مصلاها، آرایشگاه‌های زنانه و قهوه خانه ها از امروز در این چهار شهرستان که شامل زنجان، ماهنشان، ابهر و خرمدره است تعطیل و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم نیز ممنوع می‌باشد.

استاندار زنجان افزود: اگر بعد از یک هفته اوضاع بهبود نیابد محدودیت‌ها قابل تمدید است و اگر کسی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند بعنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

نماینده عالی دولت در استان به تداوم کار بخش تولید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و استفاده از ناظران بهداشت در واحدهای تولیدی را خواستار شد.

وی همچنین از مدیران خواست با فرمانداران شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا مرام ما در استان بیان صادقانه وقایع بوده است گفت: ما نهایت تلاش را برای تامین اقلام بهداشتی و امکانات بیمارستانی انجام دادیم و امروز اعلام می کنیم حضور در مراسم عروسی و ترحیم و استفاده نکردن از ماسک در مکان‌های عمومی از علل مهم افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان است.

مقام عالی استان تاکید کرد اگر مردم به پروتکل‌ها عمل نکنند همچنان آمارها افزایش خواهد یافت و در عین حال تصریح کرد: بیمارستانها هم ظرفیت پذیرش بیماران بیشتر را نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha