کد خبر: زمان-پایان-سال-و-امتحانات-دانش‌آموزان
۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش طبنا(خبرگزاری سلامت)، رضوان حکیم‌زاده در برنامه «در انتهای الوند» درباره تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و آموزش در این ایام، گفت: آموزش و پرورش با توجه به ماموریت ذاتی‌اش که تداوم جریان آموزش است از همان زمان ابتدای بحران کرونا ویروس، مدارس را به دلیل حفظ سلامتی دانش‌آموزان تعطیل کرد و از همان ابتدا هم تلاش کرد که همه امکانات را به کار بگیرد تا آموزش تعطیل شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلویزیون آموزشی با همکاری صدا و سیما راه افتاد.

وی با بیان اینکه ظرف یک هفته کارها انجام شد و آموزش تلویزیونی شروع شد، گفت: در جامعه فرهنگی، گنجینه بسیار ارزشمند معلمان پرتلاش و باانگیزه را داریم و زمانی که اعلام کردیم این برنامه را داریم، همکاران ما در شهر تهران در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعدادی از معلمان را که در گروه‌های آموزشی همکاری می‌کردند، هماهنگ کردند و ما جلسه گذاشتیم و ظرف دو روز آماده شدند تا به صورت زنده جلوی دوربین بروند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه معلمان و همکاران صدا و سیما به صورت جهادی وارد کار شدند، گفت: بعد از آن، برای حضور همه همکاران علاقه‌مند، فراخوان دادیم البته به خاطر محدودیت تردد فقط از شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران فراخوان دادیم و مصاحبه‌ای انجام شد و به رغم زمان محدود، از همه معلمان به تناوب استفاده شد.

[caption id="attachment_30819" align="aligncenter" width="650"]زمان پایان سال و امتحانات دانش‌آموزان قابل پیش‌بینی نیست زمان پایان سال و امتحانات دانش‌آموزان قابل پیش‌بینی نیست[/caption]

وی در پاسخ به این پرسش که همه بچه‌ها برای آموزش مجازی تلفن همراه ندارند، چه باید کرد، گفت: معلمان به صورت خودجوش از ابتدا پای کار آمدند یعنی از درِ یخچال خانه برای آموزش استفاده کردند و تلاش‌های ارزشمندی بود اما با توجه به اینکه ضرورت داشت آموزش‌ها منسجم باشد و هم امکان نظارت وجود داشته باشد ضمن  اینکه آموزش و پرورش باید به خانواده ها اطمینان دهد که دانش‌آموزان در محیط امن آموزش می‌بینند و کاربری آموزشی دارد؛ بر اساس آن پیگیری‌ها انجام شد که منجر به ایجاد اپلیکیشن شاد شد که شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شبکه شاد اختصاصاً کاربری آموزشی دارد و روی تلفن همراه والدین نصب می‌شود؛ الان آموزش انجام می‌شود اما رسماً از روز اول اردیبهشت در دوره ابتدایی کلاس مدرسه «شاد» را خواهیم داشت.

رادیو و شبکه استانی به جای اینترنت

وی درباره دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: دستورالعملی را با استفاده از تجارب استان‌ها تهیه کردیم و از طریق راهبران آموزشی، درس‌نامه‌ تهیه شده و از طرق مختلف مانند از طریق رادیو و شبکه استانی آموزش ارائه می‌شود.

امتحانات دانش‌آموزان

وی درباره زمان پایان سال و امتحانات دانش‌آموزان اظهار کرد: شرایط قابل پیش‌بینی نیست و در این خصوص آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در این مسیر تلاش می‌کند که از تمام راه‌های ممکن، یادگیری محقق شود و دانش‌آموزان نگرانی از بابت ضعف پایه تحصیلی نداشته باشند.

حکیم‌زاده ادامه داد: متناسب با وضعیتی که ممکن است برای ما پیش بیاید، برای زمان‌های مختلف سناریوهای مختلف پیش بینی کردیم تا اجرا کنیم.

وی درباره تداوم آموزش مجازی گفت: بعد از اینکه مدارس باز شد، آموزش مجازی مانا باشد و حتما به عنوان یک یادگیری مکمل از این آموزش استفاده کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از خانواده‌ها خواست با در امر آموزش همکاری کنند تا یادگیری محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha