کد خبر: زلزله-۵-۳-ریشتری-در-قطور-اعلام-آماده-باش
۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۱

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به زلزله ۵.۳ ریشتری در مرز ایران و ترکیه در قطور آذربایجان غربی گفت: با وقوع زمین لرزه ٥/٣ ریشتری بخش قطور در استان آذربایجان غربی ۴ شهرستان ارومیه، سلماس، چالدران و چایپاره به حالت آماده باش در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

به گفته محمدی، با توجه به وقوع زلزله ۵.۳ ریشتری در قطور از توابع آذربایجان غربی ۴ شهرستان آذربایجان غربی و ۲ شهرستان از کردستان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی گفت: علاوه بر آماده‌باش شهرستان خوی و ۴ شهرستان دیگر در استان آذربایجان غربی هم تیم‌های عملیاتی شهرستان‌های شبستر، جلفا، مرند و تبریز در استان آذربایجان شرقی و دو شهرستان سقز و بانه که هم مرز با آذربایجان غربی هستند با اعلام وضعیت زرد در استان کردستان به حالت آماده‌باش درآمدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: همچنین طبق گزارش تیم‌های ارزیاب این زلزله تاکنون خسارت جانی برجا نگذاشته است و تنها منجر به تخریب دو خانه در روستای شریف‌آباد شده است.

گفتنی است؛ مطابق گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زلزله ۵.۳ ریشتری در کشور ترکيه، و نزدیکی قطور در استان آذربايجان غربي در ساعت 14:33:29 امروز پنحشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ به طول جغرافیایی: 44.15، عرض جغرافیایی: 38.51 و عمق 10 کیلومتر سطح زمین به وقوع پیوسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha