کد خبر: ریسک‌های-پر-خطر-برای-مادر-و-نوزاد-باید
۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
ریسک‌های پر خطر برای مادر و نوزاد باید به حداقل برسد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، امیررضا صالح‌مقدم در وبینار مسئولان حوزه سلامت نوزادان کلان ‌منطقه ۹ کشوری که با موضوع تشریح برنامه‌های اداری سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت سلامت نوزادان و مادران باردار و مراقبت کامل در دوره بارداری بر هیچکس پوشیده نیست و تمامی مسئولان مربوطه در تلاش هستند که ریسک‌های خطر برای مادر و نوزاد به حداقل برسد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از شاخص‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی در حوزه نوزادان بوده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی زیرمجموعه آن هم بر این مهم تاکید ویژه دارند و در همین خصوص سامانه ایمان فعال شده و در این سامانه کلیه اطلاعات جهت اقدام به‌موقع روی مادر و نوزاد به‌لحظه بوده تا اقدامات لازم بدون کوچکترین تاخیری انجام شود.

صالح‌مقدم بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا عملکرد موفقی در این حوزه در منطقه ۹ کشور داشته باشیم و از نمره قابل قبولی در ارزیابی‌های وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی برخوردار شویم.

وی تصریح کرد: فرآیند مراقبت از مادران قبل از دوره بارداری آغاز می‌شود و تدابیر لازم در طول دوره بارداری با حضور متخصصان خانواده و زنان صورت می‌پذیرد تا بتوانیم دوره بارداری بی‌خطری را برای همه مادران باردار شاهد باشیم و در نتیجه آن ترویج زایمان‌های طبیعی را داشته باشیم.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تغذیه صحیح با شیر مادر، درمان و تشخیص صحیح و غیره در برنامه‌های کاری‌مان لحاظ شده است، تاکید کرد: امیدواریم با حمایت رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتوانیم بهترین عملکرد را در این خصوص داشته باشیم و بهترین خدمت را به مادران و نوزادان منطقه ۹ ارائه دهیم.

طبق برنامه‌ریزی‌های سالیانه این نشست در سال‌های قبل به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، اما امسال به‌دلیل شرایط خاص کرونایی به‌صورت ویدویوکنفرانس برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha