کد خبر: ریزش-موی-شدید-از-عوارض-کووید-19-است
۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
ریزش موی شدید از عوارض کووید 19 است

دکتر زهره نیک‌بخت متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به رابطه ریزش مو و بیماری کووید 19 اظهار داشت: افراد بعد از ابتلا به انواع بیماری های عفونی و ویروسی، دچار ریزش موی بسیار شدید می‌شوند. همچنین هر بیماری بعد از تصادف، اعمال جراحی، استرس، تنش و اضطراب دچار ریزش موی شدید می‌شوند.

وی افزود: این ریزش مو بسته به اینکه چه علتی دارد و یا چه میزان است؛ درمان می‌شود. در حال حاضر مبتلایان به کووید 19 نیز دچار ریزش موی شدید شده‌اند.

متخصص پوست و مو در ادامه با اشاره به تیرگی و چروک شدن پوست مبتلایان به کرونا بیان داشت: این تظاهرات همه از عوارض ابتلا به بیماری کرونا هستند. با توجه به اینکه کووید 19 یک بیماری ناشناخته و جدید است هنوز نمی دانیم این بیماری چه عوارض هایی برای بیماران به دنبال دارد.

کیست چربی

نیک بخت گفت: با توجه به اینکه مردم از ماسک برای عدم انتقال بیماری کووید 19 استفاده می‌کنند یکی از مسائلی که ما با آن درگیر هستیم ایجاد کیست های بسیار ریز عرق روی پوست صورت است. ممکن است به خاطر تحلیل رفتن چربی، شاهد چروک های زودرس در افراد باشیم.

وی با بیان اینکه هنوز کرونا آنقدر شناخته نشده تا متوجه عوارض این بیماری شویم، تصریح کرد: باید منتظر تحقیقات بیشتر در مورد این بیماری بمانیم.

سفید شدن مو

این متخصص پوست و مو به سفید شدن مو برخی مبتلایان به کووید 19 یادآور شد: برای جلوگیری از سفید شدن مو داروهایی وجود دارد که متاسفانه این داروها را در داخل کشور نداریم.

نیک بخت بیان کرد: معتقدم نباید برای جلوگیری از سفید شدن مو دارو مصرف شود. معمولا داروها را نمی‌توان مادام العمر مصرف کرد به همین دلیل توصیه می کنم که مردم به دنبال مصرف دارو نباشند.

جوش های آکنه

وی با اشاره به جوش های قرمز رنگ روی پوست برخی مبتلایان به کووید 19 گفت: ممکن است این جوش ها همان آکنه های نرمالی باشد که روی پوست بسیاری از مردم تظاهر پیدا می کند. با توجه به اینکه مردم بسیار حساس شده اند روی بیماری کرونا و عواقب آن، به همین دلیل هر تظاهری را از عوارض کرونا می دانند.

این متخصص پوست و مو افزود: انواع مواد ضدعفونی کننده و شوینده ها می تواند باعث تشدید علائم پوستی شوند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha