کد خبر: رونمایی-از-ماشین-آلات-جدید-عمرانی-و-خدم
۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰
رونمایی از ماشین آلات جدید عمرانی و خدماتی شهرداری و نوسازی ۳۰۰ دستگاه تاکسی

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،در ادامه اجرای برنامه "هر یکشنبه، یک افتتاح" و در بیست و سومین برنامه هر یکشنبه یک افتتاح با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ناوگان ماشین ‌آلات سازمان عمران شامل هفت دستگاه تراک‌میکسر ۲۶ تن حمل بتن با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد ریال و یک دستگاه خودرو نور رسان با اعتبار سه میلیارد ریال رونمایی شد.

در بخش خدمات شهری نیز نوسازی تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری رونمایی شد که ماشین آلات خریداری شده شامل دو دستگاه بیل بکهو، تعداد ۱۰ عدد شاسی هیوندا برای زباله ‌کش و یک عدد کشنده برای حمل جرثقیل ۱۵ تن با مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال است.

با این اقدام امکان استفاده از جرثقیل ۱۵ تن در زمان وقوع حوادث وجود خواهد داشت، امکانی که تا پیش از این باید در صورت نیاز از طریق بخش خصوصی و با مشکلات بسیار زیاد فراهم می ‌شد؛ با ورود این ماشین آلات به ناوگان سازمان خدمات موتوری، هزینه‌ های تعمیر و نگهداری ماشین آلات شهرداری تا حد چشمگیری کاهش می‌ یابد.

در بخش تاکسیرانی نیز نوسازی یک‌هزار دستگاه تاکسی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت که در فاز نخست ۳۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده و مابقی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) واگذار می ‌شود؛ با نوسازی یک هزار تاکسی در شهر عمر این ناوگان از ۱۰ سال به کمتر از ۷.۵ سال کاهش خواهد یافت و کاهش آلایندگی ‌ها و سرویس دهی بهینه به شهروندان را شاهد خواهیم بود.

شهرداری اصفهان پیشرو در نوسازی تاکسی‌ ها در کشور است و این اتفاق خوشایند با حمایت مدیران شهری و بانک شهر رقم خورده و تا پایان امسال یک ‌هزار تاکسی شهر نوسازی می‌ شود.

*مردم به خدمات انجام شده واقف هستند

قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در این آیین با بیان اینکه ارائه این خدمات نیاز جامعه است، اظهار کرد: عملکرد شهرداری اصفهان به ویژه در حمل و نقل عمومی در میان سایر کلانشهرهای کشور زبانزد خاص و عام شده است، زیرا ناوگان اتوبوسرانی به شکلی بسیار زیبا نوسازی و بازسازی شده، تراموا در دستور کار قرار می گیرد، برای مترو بیش از 5 هزار میلیارد تومان ظرف دوسال هزینه شده و تاکسیرانی نوسازی هزار دستگاه تاکسی را در دستور کار قرار داده و تاکنون نیز بیش از 300 دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان عمران شهرداری انقلاب بزرگی راه انداخته و در هر گوشه ای از شهر حرکت عمرانی ادامه دارد، تصریح کرد: همچنین حوزه خدمات شهری در همه بخش ها می درخشد و بدون ذره ای کوتاهی روزانه بیش از 40 میلیون مترمکعب شهر را تمیز می کنند، سه هزار و 700 هکتار فضای سبز را آبیاری و هزار تن زباله را از در هر خانه جمع می آوری می کند، همچین هفت هزار تن نخاله از سطح شهر جمع آوری می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: تلاشگرانی در اصفهان هستند که امروز در همه صحنه های حمل و نقلی، عمرانی، خدمات شهری و نهاد تصمیم گیری شورای شهر به طور مضاعف و با همه توان خود در حال تلاش هستند که البته بسیاری نیز در پی سنگ اندازی در مسیر آنها هستند تا روالی عادی در شهر طی شود اما این اتفاق نمی افتد و خدمات رسانی ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: امروز برای ساخته شدن سالن نمایشگاه اگر با تمام توان تلاش نمی شد شاید هم اکنون تپه ای از خاک در مکان فعلی آن بیشتر وجود نداشت، برای سالن اجلاس اگر شبانه روزی کار نمی شد و 700 میلیارد تومان پول مردم این شهر برای آن هزینه نمی شد امروز نمی توانستیم بگوییم این مرکز به زودی افتتاح می شود و سالها باید در انتظار افتتاح آن در انتظار می ماندیم.

نوروزی تاکید کرد: امروز عمر ناوگان تاکسیرانی به 9 سال رسیده است و قرار است تا پایان سال و یا با تاخیر اندکی 700 دستگاه دیگر نوسازی شود و آن زمان می توانیم بگوییم عمر تاکسیرانی شهرداری به 7 سال رسیده است که نشان می دهد در دوره ای چهارساله عمر 10 ساله تاکسیرانی به هفت سال تغییر یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha