کد خبر: روند-واکسیناسیون-در-دومین-روز-حضور-اور
۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونای اورژانس کشور، بیان‌ کرد: نیروهای اورژانس یکی از چالاک ترین و تواناترین نیروهای وزارت بهداشت هستند.
وی با بیان اینکه اورژانسی ها مردان و زنان بحران هستند، افزود: حضور نیروهای اورژانس در این روزهای پر ازدحام بسیار کارگشا است.
دکتر پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور نیز با بیان اینکه نیروهای اورژانس توانایی کمک به دیگر مراکز واکسیناسیون را دارند، گفت: در این دو روز اتوبوس آمبولانس های تجهیز شده برای کمک به مراکز پر ازدحام اعزام شدند.
دکتر کولیوند افزود: روزانه 50 هزار دز واکسن به پایگاه های اورژانس برای تلقیح داده می شود، اما اورژانس توانایی واکسیناسیون تا 100 هزار دز را هم دارد.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز گفت: با دستور دکتر کولیوند طرح ضربتی اورژانس در واکسیناسیون موجب افزایش چند برابری سرعت تلقیح واکسن شده است.
به گفته وی، هر روز 30 درصد نیروهای اورژانس خارج از نوبت های کاری خود در طرح واکسیناسیون حاضر می شوند.
وی با اشاره به اینکه پزشک و اتاق احیاء در پایگاه های ثابت اورژانس پیش بینی شده است، گفت: سازمان اورژانس آمادگی واکسیناسیون گروه های پر خطر را دارد.
گفتنی است، پایگاه های واکسیناسیون اورژانس هر روز  از 8 صبح تا 8 شب آماده خدمت رسانی و واکسیناسیون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha