کد خبر: روند-افزایشی-تعداد-مراجعان-سرپایی-و-بس
۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، رییس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون وضعیت مشهد نیز از این نظر قرمز است و تعداد بیماران سرپایی و بیماران بستری کرونایی در این کلانشهر افزایش یافته است و این در حالی است که طی ۲ هفته گذشته تعداد مبتلایان در مشهد سینوسی بوده به طوریکه در برخی روزها افزایش و برخی روزهای دیگر روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر مشهد، شهرستان‌های  تایباد، تربت‌جام، بجستان و گناباد این استان نیز از نظر کرونا وضعیت قرمز دارند و ۱۴ شهرستان در این استان از این نظر در وضعیت سفید و ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کم توجهی مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی، حفاظت فردی و خودمراقبتی را مهمترین علل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی دانست.

وی گفت: باید به زندگی در کنار کرونا عادت کنیم نه اینکه آن را فراموش کنیم، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد.

دکتر رحیمی افزود: ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پذیرش بیماران با علائم مشکوک به کرونا فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha