کد خبر: روند-اشتغالزایی-در-کرمانشاه-ادامه-دار
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ هوشنگ بازوند در نشستی که به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت برگزار شد، اظهارداشت: نرخ بیکاری را ۲۲ درصد تحویل گرفتیم و اکنون در حال نزدیک کردن آن به ۱۵ درصد هستیم.

وی افزود: برای ایجاد هر شغل باید بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شود که این امر نیازمند تسهیل روند فعالیت سرمایه گذاران است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته نرخ بیکاری کرمانشاه را سه درصد کاهش دادیم و امسال و سال بعد نیز می خواهیم سالانه ۲.۵ درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

بازوند افزود: در سه ماه نخست سال ۹۹ نیز باوجود شیوع کرونا توانستیم به اهداف موردنظر خود در زمینه اشتغالزایی برسیم.

وی به ایجاد بندر خشک در استان اشاره کرد و گفت: ایجاد این بندر برای نخستین بار در غرب کشور زمینه بسیار مطلوبی برای توسعه کرمانشاه محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در تقسیم بندی وزارت کشور مرکزیت و دبیرخانه منطقه چهار کشور به استان کرمانشاه داده شد که می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای پیشرفت باشد.

بازوند همچنین از تلاش برای ثبت جهانی اورامانات به عنوان بستری برای توسعه یاد کرد و گفت: در صورتی که منطقه اورامانات به ثبت جهانی برسد گردشگری کرمانشاه متحول خواهد شد.

وی به پروژه پالایشگاه آناهیتا هم اشاره کرد و اظهارداشت: پروژه بزرگ پالایشگاه آناهیتا پس از حدود ۱۰ سال بلاتکلیفی بالاخره در دولت تدبیر و امید تعیین تکلیف شد و تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: یک نهاد عمومی بخش عمده سهام پالایشگاه آناهیتا را خریداری کرده و به زودی به عنوان یک شریک قدرتمند در زمینه اجرایی شدن پروژه در دست به اقدام می زند.

بازوند ادامه داد: همچنین توانستیم علاوه بر پالایشگاه آناهیتا موضوع احداث پتروشیمی چهارم استان در اسلام آباد غرب را نیز قطعی کنیم؛ این پروژه قرار است به صورت کامل توسط وزارت نفت اجرایی شود.

وی به توسعه آموزش و پرورش در استان هم اشاره کرد و گفت: پس از گذشت هزار روز از زلزله آبان ماه ۹۶، با هزینه کرد روزانه ۲۵۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان توسط خیرین و دولت هزار کلاس درس در مناطق زلزله زده ساخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha