کد خبر: روش-های-پیشگیری-از-بیماری-کرونا-در-خانو
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل ازوبدا،عضو کارگروه درمان و مراقبت از بیماران  کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: متاسفانه در هفته های اخیر به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ هستیم و  بار دیگر صحنه های غم انگیزی از رنج و درد بیماران و در برخی مواقع فوت بیماران را شاهدیم.

وی با اشاره به اینکه پرسنل درمانی کشور در خط مقدم مقابله با کرونا حدود ۴.۵ ماه است به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستند خاطر نشان کرد: روزهای اول اسفند و فروردین ماه  شرایط سختی را تیم درمانی بیماری کرونا شاهد بودند ، بیماران جوانی که مبتلا به ویروس کرونا می شدند و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جان خود را از دست می دادند.

رئیس بخش ای سی یو بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) با تاکید براینکه دیدن صحنه های دلخراش از اشک و ماتم خانواده هایی که عزیزان خود را از دست دادند برای هر انسانی سخت و دشوار است اما ما امیدوار بودیم که دیگر این صحنه ها تکرار نمی شود به خصوص در روزهای اول اردیبهشت ماه باور کردیم که این صحنه های دلخراش دیگر تکرار نخواهد شد، اظهار کرد: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم و  این صحنه های غم انگیز دوباره تکرار شده است.

عضو کارگروه درمان و مراقبت از بیماران کرونایی عنوان کرد: بیماران جوانی که هیچ گونه بیماری زمینه ای از جمله دیابت، فشار خون و سرطان را نداشته اند و داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن نیز مصرف نمی کردند متاسفانه بخاطر ابتلا به این بیماری به کام مرگ کشیده شدند .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: افزایش دوباره بیماری موجب از دست دادن تیم درمانگر و تکرار سناریو های غم انگیز خواهد شد؛ بنابراین باید همه احاد جامعه به این موضوع توجه کنند که همچنان در کرونا هستیم و زندگی همراه با کرونا ، زندگی عادی نیست بلکه زندگی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

رئیس بخش ای سی یو بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا(ع)  با اشاره به اینکه عده ای بد برداشت کردند و تصور می کنند که زندگی با کرونا به معنای کنار گذاشتن مراقبت های لازم است، گفت: با کرونا زندگی کردن به معنای استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات است بنابراین باید به خانواده ، فرزندان و همسایه های خود رعایت پروتکل های بهداشتی را آموزش دهیم و مرتب دست های خود را بشوییم و از ماسک استفاده کنیم.

دکتر صداقت تاکید کرد: باید روش های پیشگیری از کرونا در تمامی خانواده ها نهادینه شود و به طور مستمر توصیه های بهداشتی را به یکدیگر یادآوری نماییم.

دکتر صداقت با بیان اینکه صحبت کردن در خانواده در خصوص بیماری کرونا نیز به نوعی موجب آگاهی بخشی عموم مردم نسبت به این بیماری است، ابراز کرد: من و همکارانم ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به بیماران هستیم اما از مردم هم توقع داریم با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی بار کاری ما را کاهش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha