کد خبر: روستاهای-خراسان-جنوبی-زیر-چتر-آموزشی-ه
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
روستاهای خراسان جنوبی زیر چتر آموزشی هلال احمر / توسعه خانه های هلال در دستور کار ویژه

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی در کمیته اجرایی توسعه خانه های هلال استان با اشاره به رسالت های مختلف هلال احمر بیان کرد: با توجه به اهمیت ارتقاء دانسته های مردمی نسبت به مسائل امدادی، ارائه آموزش ها به اقشار مختلف مردم همواره توسط هلال احمر دنبال می شود.

وی با بیان اینکه پراکندگی جمعیت و فاصله روستاها در خراسان جنوبی، امدادرسانی در برخی مناطق را با مشکلاتی مواجه می کند، گفت: بدون شک آموزش به روستاییان نقش موثری در کاهش میزان خسارت ها دارد.

رضایی خانه های هلال را بستری مناسب برای ارائه آموزش های امدادی به روستاییان دانست و افزود: همچنین خانه های هلال در تحقق اهداف مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: خانه های هلال برای ورود به لایه های اجتماعی، گسترش آموزش ها و ارتقاء تاب آوری جامعه نیازمند همکاری دهیاری ها بوده که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید هلال احمر کشور بر ایجاد خانه های هلال در روستاها، اظهار کرد: هلال احمر استان آمادگی دارد در راستای راه اندازی خانه هلال در روستاها و ارائه آموزش های امداد و نجات با دهیاری ها همکاری لازم را داشته باشد.

رضایی با اشاره به وقوع بسیاری از حوادث طبیعی و انسان ساخت در مناطق روستایی بیان کرد: هر روستایی می تواند با آموختن اقدامات اولیه امداد و نجات، عاملی برای نجات دیگری باشد.

رضایی با بیان اینکه راه اندازی خانه هلال در روستاها گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی را به دنبال دارد، گفت: ارتقاء سطح آگاهی عمومی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در حوادث و توسعه ظرفیت ها داوطلبانه در جوامع محلی از مهم ترین اهداف راه اندازی خانه های هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بیان کرد: در راستای تصمیمات جمعیت در سطح کشوری، راه اندازی و توسعه خانه های هلال در سطح استان ها و خراسان جنوبی در دستور کار ویژه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha