کد خبر: روزگار-سیاه-یک-مادر؛-تلخ-اما-واقعی
۶ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۹
روزگار سیاه یک مادر؛ تلخ اما واقعی!

دوان دوان وارد كلانتري شد و همراه با گريه و زاري از خواب ابدي پسر جوانش گفت و تقاضای اعزام گشت پليس به خانه اش را داشت.

23 ساله بود. از همان دوران نوجواني بهش مي گفتم كه با اين رفقا ننشین...

گفتم كه اين دوستا كار دستت مي دهند.

گفتم كه بي خيال رفاقت با اينها شو!

ولي گوش به حرفم نداد...

روزگارم وقتي سياه شد كه فهميدم سروش با دوستانش شيشه مصرف مي كند. او ديگر فرزند اين خانه نبود و گاهي اوقات از حضور در كنارش مي ترسيدم.

يكي دو روزي ازش خبري نبود و نمي دانستم كجاست تا ديشب كه آمد خانه و رفت تو اتاق خوابش.

امروز صبح كه سراغش رفتم، با جنازه سرد و كبود سروش روبه رو شدم. باور كنيد اين روز را 5 سال قبل ديده بودم و مي دانستم به سرم مياد.

جنازه سروش با حضور بازپرس دادسرا و پزشكي قانوني به سردخانه منتقل شد و پرونده اي ديگر تحت عنوان "مرگ مشكوك" به بايگاني "مرگ های شيشه اي" اضافه شد.

نکته:

بنابر تحقیقات گسترده اجتماعی، دوستان و گروه های دوستانه در ورود افراد به دایره اعتیاد و سوء مصرف موادمخدر نقشی بی بدیل و غیرقابل انکار دارند.

نوجوانان و جوانان خلاء عاطفی موجود در خانواده و خویشاوندان و نزدیکان خود را در چنین گروه هایی جست و جو می کنند و با توجه به شخصیت آسیب پذیری که حاصل تربیت ناصحیح خانواده است، نمی توانند دعوت دوستان معتاد خود را رد کنند و این یعنی نخستین مرحله مصرف موادمخدر، یعنی پا گذاشتن در مردابی که غرق شدن در آن بسیار آسان تر از نجات از آن است.

از همین رو ارتباط نزدیک، عاطفی، صحیح و مبتنی بر اعتماد بین والدین و فرزندان مناسب ترین سپر دفاعی برای ورود نوجوانان و جوانان به انواع آلودگی های اجتماعی است.

تهیه و تنظیم: اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی استان سمنان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha