کد خبر: روح-حماسی-را-باید-در-نظام-کشوری-پیاده-کن
۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
روح حماسی را باید در نظام کشوری پیاده کنیم

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، آیین رونمایی از جلد دوم کتاب «آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس» صبح امروز با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، دکتر ایرج فاضل مشاور عالی وزیر بهداشت در آموزش پزشکی، سردار فتحیان رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، دکتر صیاد یوسفی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت بهداشت و حضور مجازی جمعی از مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در محل این وزارتخانه برگزار شد.

پزشکان در دوران دفاع مقدس شگفتی آفریدند

در ابتدای این مراسم دکتر ایرج فاضل مشاور عالی وزیر بهداشت در آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکان در دوران دفاع مقدس شگفتی آفریدند، حضور تیم پزشکی در نزدیکی سربازان در جبهه ها را سبب دلگرمی آنها دانست.

وی به نقش بی مانند و افتخارآمیز پزشکی در طول جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما از نظر پزشکی ورشکسته بودیم و پنج هزار پزشک خارجی در سراسر کشور حضور داشت؛ تقریبا بسیاری از پزشکان حاذق کشور را ترک کرده بودند.

دکتر فاضل ادامه داد: افتخار پزشکی ما این بود که در طول هشت سال دفاع مقدس توانستیم علاوه بر اداره افتخار آمیز جبهه ها و مجروحان جنگی، مسائل دیگر را هم در همان سالهای سخت برطرف کنیم.

روح حماسی را باید در نظام کشوری پیاده کنیم

در ادامه مراسم سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ضمن تبرک ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: دو پیروزی انقلاب و دفاع مقدس که به رهبری حضرت امام (ره) انجام شد، انرژی زیادی را برای ملت و دستگاه ها ایجاد کرد و ما را به یک کشور مستقل و پیشرو در جهان تبدیل کرد.

وی با تشکر از حماسه کادر درمان در دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: اینکه در آن دوران مجروحان را از خط مقدم چگونه به اولین بیمارستان صحرایی انتقال دهیم  و پس از آن به بیمارستانی نزدیک بفرستیم، خود یک حماسه بزرگ بود. ما تلاش میکنیم  دانش، تجربه و ارزش های کادر پزشکی به دانشجویان امروزی که سالهای جنگ را ندیده و یادشان نیست، منتقل کنیم.

سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: کشور عزیز ما و منطقه  در معرض انواع تهدیدات طبیعی و انسانی است، در معرض طمع کشورهای خارجی است که به همین منظور برای مقابله با این تهدیدات، دانشجوها و کادر درمان باید الگویی داشته باشند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: برای این کتاب 2سال زحمت کشیده شده است که امیداوریم این زحمات و تلاش های علوم پزشکی در نظام پزشکی نهادینه شود؛ روح حماسی را باید در نظام کشوری پیاده کنیم.

آمار شهدای بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت نزدیک به 4 هزار نفر است

همچنین سردار فتحیان رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه آمار شهدای بهداری رزمی مقطع دفاع مقدس و مقاومت نزدیک به 4 هزار نفر است، گفت:  پیشنهاد میکنم کنگره ای با محوریت دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور برای این شهدا تشکیل و یک لوح سپاس تهیه و به خانواده آنها تقدیم شود.

سردار فتحیان مطرح کرد: همه حماسه ای که در دوران دفاع مقدس، مقاومت و امروز در کرونا خلق شده است، باید ثبت شوند؛ تولیدات فاخر و جذاب فرهنگی و هنری از حماسه جامعه پزشکی و شهیدان بهداری رزمی دفاع مقدس، مقاومت و سلامت با مشارکت وزارت بهداشت صدا و سما و هنرمندان متعهد و موسسه بهداری رزمی خلق شود، چرا که چنین اقداماتی حماسه را به نسل های آینده انتقال خواهد داد و عظیم ترین پشتوانه نظام سلامت برای دهه های آینده خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha