کد خبر: روابط-ایران-و-ونزوئلا-راهبردی،-عمیق-و-ب
۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵
روابط ایران و ونزوئلا راهبردی، عمیق و برادرانه است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، صبح امروز و در حاشیه مراسم تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با ونزوئلا با همتای خود «ریکاردو منندز پیریتو»، معاون رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار به اراده سیاسی قوی مقامات عالی رتبه دو کشور برای توسعه همکاری ها و دستیابی به افق روشن برای تعمیق روابط آینده دو کشور اشاره کرد و افزود: سیاست قطعی و اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور دوست انقلابی و ضد استکباری ونزوئلا تقویت بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه روابط ایران و ونزوئلا روابطی راهبردی عمیق و برادرانه است بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه و تلاش هر دو کشور برای دستیابی به توافقات فیمابین تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط با کشور جمهوری اسلامی ایران برای ونزوئلا از اولویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: بسیار خرسندیم که روابط دو کشور در سال‌های اخیر رو به توسعه بوده و امیدواریم این روابط با برگزاری اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور روز به روز توسعه یابد.

گفتنی است، در این دیدار که تعدادی از مقامات و مسئولین دو کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی حضور داشتند روند همکاری‌های دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای ارتقای همکاری ها در حوزه های مختلف و تبادل نظر شد و محورهایی همکاری‌های دوجانبه در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

حوزه‌های انرژی شامل نفت، نیروگاهی، معدن، علوم و فناوری، صنایع غذایی، شیلات، خودروسازی و همکاری های بانکی و مالی بهبود یافته و راهکارها و سازوکارهای لازم برای توسعه این همکاری‌ها و به خصوص ورود بخش خصوصی و حمایت سیستم بانکی دو کشور از فعالیت ها مشترک از جمله موضوعات این دوره از مذاکرات بود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha