به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمدجعفر صادقی افزود: برای چهار هزار و ۸۱۲ نفر هم کار مراقبت در منزل توسط مراقبان سلامت انجام شده است و روزانه هزار و ۸۰۰ نفر توسط مراقبان سلامت که عضو تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی این دانشگاه هستند رهگیری می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۹۳ خانه بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است و هر خانه حداقل یک تیم رهگیری دارد و روزانه هزار و ۸۰۰ نفر توسط اعضای این خانه‌ها که عضو تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی این دانشگاه هستند رهگیری می‌شوند.

مسوول تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی‌ها نشان داده که حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک کاهش یافته است و در کنار آن افزایش میزان مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا و همچنین افزایش میزان تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۱ را شاهد هستیم.

دکتر صادقی با بیان این که اگر همکاری مردم کمرنگ شود رسیدن به موج چهارم دور از دسترس نیست افزود: موج چهارم اگر از راه برسد به مراتب سخت‌تر از موج‌های اول تا سوم خواهد بود زیرا در فصل زمستان قرار داریم و همزمانی بیماری کرونا با بیماری‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی بر سختی کار بیش از پیش می‌افزاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha