کد خبر: رهبر-کل-القاعده،-المصری-در-افغانستان-ک
۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
رهبر کل القاعده، المصری در افغانستان کشته شد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رهبر کل القاعده در افغانستان کشته شد، در حالی که شمار کشته‌های بمب گذاری انتحاری در مرکز آموزش کابل به 24 نفر افزایش یافت. اداره امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای گفت، ابومحسن المصری، تبعه مصر شماره دو گروه مبارز اسلام گرا در شبه قاره هند، در مرکز غزنی هدف قرار گرفت. این سازمان جزئیات بیشتری در مورد عملیات یا زمان اجرای آن ارائه نکرد. یک منبع در آژانس اطلاعاتی، که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت که یکی از دستیاران المصری که با طالبان در تماس بود نیز بازداشت شد.

المصری در افغانستان جزو تروریست‌های خطرناک بود!

المصری که نام او را حسام عبد الرئوف نیز می‌گذارند، در لیست تحت تعقیب تروریست‌های FBI قرار دارد. المصری در افغانستان حکم بازداشت وی در ایالات متحده در دسامبر 2018 صادر شد، به گفته FBI، وی متهم به ارائه حمایت و منابع از یک سازمان تروریستی خارجی و برنامه ریزی برای کشتن اتباع ایالات متحده شد. کشته شدن المصری در حالی صورت می‌گیرد که گفتگوهای صلح آمیز در قطر بین طالبان و دولت افغانستان در تلاش برای پایان دادن به جنگ طولانی مدت این کشور ادامه دارد. این مذاکرات پس از توافق میان ایالات متحده و طالبان در ماه فوریه سازماندهی شد، که بر اساس آن شبه نظامیان توافق کردند که اجازه ندهند خاک افغانستان توسط تندروهای خارجی مورد استفاده قرار گیرد. پناه دادن دولت طالبان به القاعده دلیل اصلی حمله آمریکا به افغانستان پس از حملات 11 سپتامبر 2001 بود. تلاش‎‌ها برای برقراری صلح در افغانستان به دلیل حملات مداوم شبه نظامیان دولت اسلامی پیچیده است.

داعش همچنان در منطقه فعال است...

در آخرین حمله ادعا شده توسط داعش، یک بمب گذار انتحاری روز شنبه در نزدیکی یک مرکز آموزش در یک منطقه غربی کابل رخ داد. به گفته وزارت کشور، تعداد کشته شدگان در اثر بمب گذاری روز یکشنبه به 24 نفر افزایش یافت. طارق آرین سخنگوی وزارت گفت 57 نفر دیگر زخمی شده‌اند. ساکنان چندین منطقه غرب کابل به اقلیت شیعه هزاره متعلق هستند و غالباً مورد هدف افراطیون سنی داعش قرار می‌گیرند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، گفت که مأموران امنیتی بمبی را شناسایی کرده‌اند که مواد منفجره را در خیابان خارج از مرکز کوثر دانمارک منفجر می‌کند.

به گفته وزارت بهداشت، بیشتر قربانیان دانش آموزان 15 تا 26 ساله بودند. وزارت کشور گفت که در این حمله 57 نفر زخمی شدند. سخنگوی طالبان در توییتر مسئولیت این حمله را که در زمان حساس تیم‌های نمایندگی شورشیان و دولت در قطر برای دستیابی به توافق صلح برگزار شد، انکار کرد. دولت اسلامی در بیانیه‌ای در تلگرام، بدون ارائه شواهدی، مسئولیت آن را پذیرفت. یکی از شاهدان رویترز گفت که اعضای خانواده در یکی از بیمارستان‌های مجاور جمع شده و در جستجوی عزیزان گمشده در میان کیسه‌های حاوی بقایای کشته شدگان بودند که در کف بیمارستان گذاشته شده بود، در حالی که در خارج از نظم بیماران زخمی را برای درمان با صندلی چرخدار حرکت می‌دادند. این حمله که توسط ناتو و دولت افغانستان محکوم شد، در منطقه‌ای در غرب کابل واقع شد که محل زندگی بسیاری از جامعه شیعه این کشور است، اقلیت مذهبی در افغانستان که در گذشته توسط گروه‌هایی مانند دولت اسلامی هدف قرار گرفته بود.

ده‌ها دانش آموز در همان منطقه کابل در حمله به یک مرکز آموزشی دیگر در سال 2018 جان خود را از دست دادند.

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha