کد خبر: رمز-موفقیت-در-کاهش-شیوع-کرونا-افزایش-رو
۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
رمز موفقیت در کاهش شیوع کرونا افزایش روند بیماریابی است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین کلانتری در یکصد وبیست دومین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ضمن عرض تسلیت شهادت « دکتر محمد زارع » و قدردانی از تلاش های مداوم و شبانه روزی کادر درمان، پرستاری و خدماتی و دستگاه های متولی مقابله با کرونا گفت: شرایط و وضعیت نسبی امروز استان حاصل یک تلاش سخت و طاقت فرسا به صورت جمعی است و نباید با عادی انگاری و بی تفاوتی تعدادی اندک از بین برود.

وی با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل ها در استان از ۹۲ درصد به ۷۵ درصد رسیده است گفت: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کاهش یافته و در شرایطی که کرونای انگلیسی هم وجود دارد این زنگ خطر و هشداری جدی است.

استاندار با اشاره به حجم ترددهای جاده ای، همجواری و وضعیت قرمز در اغلب شهرهای استان خوزستان، آن را هشداری جدی برای استان دانست و افزود: نسبت به محدودیت های ابلاغی و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالمل های بهداشتی کمی بی تفاوت شده ایم و باید بیش از این مراقب باشیم.

کلانتری ابراز داشت: چنانچه بعضی ها نسبت به تاکیدات، توصیه ها، تذکرات توجه نداشته باشند باید در نهایت از طریق اقدام به مسئله پرداخته شود.

استاندار به آغاز اجرای فاز دوم طرح شهید قاسم سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت ما بیماری یابی است و در این طرح به ازای هر بیمار مثبت بیش از ۲۰ تست از اطرافیان و خانواده آنها گرفته می شود.

وی با بیان اینکه، اطلاع رسانی و مداخله به موقع و موثر و تشخیص بیمار به فوریت می تواند جان بیمار و آنهایی که در معرض خطر هستند نجات دهد و شیوع بیماری را کاهش دهد، گفت: با شناسایی افراد مبتلا در مراحل اولیه این افراد وارد فاز شدید بیماری نمی شوند که نیاز به بستری داشته باشند و با مراقبت در منزل بهبود پیدا می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: هم اکنون ۱۶۶ بیمار در بیمارستان‌ های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد ۳۵ نفر مبتلای قطعی و هشت نفر در بخش مراقبت ‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدانپناه  تعداد فوتی های استان از ابتدای بیماری تاکنون در استان را  ۴۵۲ نفر اعلام کرد و  افزود: متاسفانه طی یک روز گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha