کد خبر: رفع-مشکل-کمبود-مرغ-در-ایلام
۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، عزت الله عبدخانی افزود: در یک مقطع زمانی، با کمبود مرغ در استان ایلام مواجه شده بودیم که عواملی مانند تامین نهاده دامی از گمرکات، حمل و نقل و همچنین اختلاف قیمت مرغ برای مصرف کنندگان در مقایسه با استان‌های همجوار ، سبب شده بود که مرغدار تمایلی برای تحویل مرغ به کشتارگاه نداشته باشد.

وی ادامه داد: با تدابیری که در ستاد تنظیم بازار اتخاذ شد، این مشکل چند روزی است که برطرف گردیده و مطابق مصوبه تنظیم بازار کشور، مرغ با قیمت ۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده، به مقدار کافی عرضه شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در رابطه با قیمت برنج در سطح استان ایلام اضافه کرد: برنج به میزان کافی در فروشگاه‌های سراسر استان وجود دارد، اما دارای اختلاف قیمتی است که طی یک ماه گذشته شاهد آن بودیم و دلیل آن نیز ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و نیمایی است.

عبدخانی ادامه داد: در گذشته برنج وارداتی پاکستانی و هندی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شد، اما اکنون با ارز نیمایی که تحت تاثیر ارز آزاد است وارد کشور می‌شود، لذا این موضوع سبب شده تا قیمت برنج از ۸۹ هزار تومان در هر کیلو ، به بالای ۱۵۰ هزار تومان با فاکتور رسمی توزیع شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام اضافه کرد: دولت برای تعدیل قیمت‌ها، توزیع برنج یارانه‌ای با قیمت ۸۹ هزار تومان را در برنامه دارد که این توزیع در گذشته انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد.

عبدخانی مطرح کرد: از شهروندان گرامی خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه گران فروشی ، موضوع را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند تا با متخلفان برخورد‌های لازم صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha