کد خبر: رفتار-اطرافیان-با-مبتلایان-به-کووید-19
۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵
رفتار اطرافیان با مبتلایان به کووید 19

محمدرضا ایمانی روانشناس اجتماعی، مدرس دانشگاه و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر رفتارهای نادرست عده‌ای از مردم با بیماران کووید 19 اظهار داشت: برخی از رفتارهای ما نسبت به افرادی که کرونا گرفته‌اند جالب و درست نبوده و بازخوردهای مناسبی نداشته است.

وی افزود: در برخی از مواقع جایی که ما نیاز به همدلی، صمیمیت و محبت داریم این عامل نادیده گرفته می‌شود و رفتارهای مناسبی با خانواده این بیماران شکل نمی‌گیرد.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه عده‌ای از مردم رفتارهای نادرستی با خانواده‌های داغداری که عزیزان خود را به خاطر کرونا از دست داده‌اند، دارند، گفت: بدون شک ما در این مواقع نیاز به همدلی و همگرایی بیشتری داریم اما رفتار نادرست آدمها با یکدیگر باعث می‌شود تنها حرکات آزاردهنده در روح و روان این خانواده‌ها باقی بماند.

ایمانی بیان داشت: در این شرایط کنونی جامعه باید بپذیریم که همه ما نیاز به درک یکدیگر داریم. اگر نتوانیم در کنار هم مسائل را حل و فصل کنیم با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور و جهان نباید با زخم زبان، دیگران را نادیده بگیریم و مسئولیت اجتماعی خود را فراموش کنیم.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه مشکلات و مسائل پیچیده در خانواده‌‌ها باعث شده که ما روابط اجتماعی ناپایداری داشته باشیم، گفت: باید مسائل و مشکلات موجود در کشور را در کنار یکدیگر حل و فصل کنیم. اقدامات انجام شده در بحران‌های گذشته نشان داده که جامعه ما با مهربانی و امید زنده است.

ایمانی تاکید کرد: معتقدم روحیه انسانی شکل گرفته در جامعه ما باید تشدید شود تا همگی بتوانیم در کنار هم از این دوران سخت عبور کنیم. جامعه ما به خلق و خوی انسانی زنده است و اگر اینها را از دست بدهیم جامعه انسانی افت پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که مهمترین مشکل و چالش کشور ما مواجه شدن با مسائل اقتصادی است، گفت: متاسفانه در ماه‌های گذشته دولت درآمد لازم برای حل مشکلات و معیشت مردم نداشت به همین دلیل مجبور شد برخی آزادی‌های شغلی را در کشور ایجاد کند که همین اقدام هم باعث رشد ویروس کرونا در کشور شد.

این روانشناس اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنان شاهد رشد چشمگیر کووید 19 در کشور و جهان هستیم اما امیدوارم همه مردم بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم به آسایش و امنیت دست کنیم.

 

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha