کد خبر: رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-در-استان-بوش
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر،دکتر سعید کشمیری در نشست ستاد کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده استان بوشهر بعد از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رتبه سوم را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: اداره‌ها و سازمان‌های فعال در استان بوشهر ۹۶ درصد از ماسک و ۹۰ درصد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این استان رتبه نخست کشور را در این موارد کسب کرده است.

دکتر کشمیری بابیان اینکه استفاده از ماسک در بانک‌ها ۹۷ درصد و ۸۸ درصد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند تأکید کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در سواحل از سوی مردم از جمله استفاده نکردن از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از جمله مشکلات ما است که ادامه این روند باعث فعال ماندن زنجیره انتقال می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه بعد از ماه صفر مراسم عروسی‌ها افزایش می‌یابد گفت: باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در آیین‌های عروسی راهکار لازم در جلوگیری از تجمع و شلوغی ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اعمال قانون جریمه در افرادی که پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند افزود: اکنون در تهران این مهم اعمال قانون می‌شود که از هفته آینده در دیگر استان‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha