کد خبر: رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی،-هدیه-به-پز
۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۴۸
رعایت پروتکل‌های  بهداشتی،هدیه به پزشکان / دکتر سید علی ریاض

هیچ زمانی انسان‌ها از پزشک بی‌نیاز نبوده‌اند اما، در برحه‌هایی از تاریخ این نیاز عمیق تر احساس می‌شده و اکنون یکی از همین برحه‌ها است.

البته قدر مسلم روزهایی که در حال سپری کردن آن هستیم، سخت‌ترین روزهای کاری پزشکان جهان نیست. تاریخ بشریت روزهای بسیار سخت تری را نیز پشت سر گذاشته و پای به پای بشریت، پزشکان متعهد جهان روزهایی مانند جنگ‌های جهانی که در عرض یک لحظه هزاران مجروح به جا می ماند را هم تجربه کرده‌است. روزهایی با کم‌ترین امکانات، بیشترین بیمار، بدون امنیت، بدون تجهیزات، بدون ساعات کاری و حتی بدون بیمارستان و درمانگاه برای درمان ولی با حضور متعهدترین انسان‌ها.

دنیا بارها و بارها در طول تاریخ خود شاهد شیوع بیماری های خطرناک و مرگ‌های هزاران و حتی میلیون نفری و در ادامه موفقیت پزشکان در کشف دارو و درمان این بیماری‌ها بوده است و در طول همه این دوران‌ها پزشکان همیشه سربلند تاریخ شده‌اند.

این روزهای سخت نیز سپری خواهدشد نباید خسته شویم؛ روزهایی که از عموم مردم دنیا خواهش می‌شود کاری که یک پزشک در طول فعالیت حرفه‌ای خود هزاران ساعت انجام می‌دهد را برای ساعاتی محدود انجام داده و ماسک بزنند هم سپری می‌شود.

مسئله مهم این است که حتی اگر همه مردم از شرایط موجود خسته شدند، اگر ماسک زدن، از خانه خارج نشدن، مسافرت نرفتن، جشن نگرفتن و ... را رها کردند باز هم شما پزشکان نباید خسته شوید که اگر از کار کردن، از خواهش کردن برای زدن ماسک، از تقلا کردن برای زنده نگه داشتن یک انسان و ... خسته شوید، زندگی‌ متوقف خواهد شد.

طی هفت ماه گذشته به خوبی شاهد بوده‌ایم که پزشکان عزیز کشورمان با عمل به سوگند مقدس خودشان و فراتر از مسئولیت حرفه‌ای خود ایثارگرانه به بشریت خدمت کرده‌اند و قدر مسلم این تلاش ها در تاریخ ثبت خواهد شد. در مسیر همین ایثارها شهدای عزیزی جانشان را فدای خدمت به مردم کرده‌اند. خانواده این عزیزان قدر مسلم در روز پزشک امسال سختی خالی بودن جای عزیزانشان را عمیق درک خواهند کرد. همه ما در غم شما خانواده‌های ایثارگر شریک هستیم.

اما قدر مسلم هدیه روز پزشک امسال متفاوت از هر سال دیگری است. روز پزشک امسال همه پزشکان از مردم فقط مراقبت از جانشان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هدیه می‌خواهند؛ این هدیه را دریغ نکنیم.

روز پزشک، روز انسان‌هایی که همیشه کنار مردم خود هستند مبارک.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha