کد خبر: رعایت-فاصله-استاندارد-در-حمل-و-نقل-عموم
۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶
رعایت فاصله استاندارد در حمل و نقل عمومی ممکن نیست!

شهربانو امانی رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر ویروس کووید19 بر درآمدهای شهرداری تهران، اظهار داشت: با شروع اپیدمی ویروس کرونا شهرداری تهران از محل حمل و نقل عمومی مترو و BRT هیچ گونه درآمدی نداشته است.

وی با بیان اینکه هزینه جابجایی هر نفر در مترو عددی بیش از نرخ های جابه جایی است، افزود: طبق قانون یک سوم این مبلغ باید توسط شهرداری، یک سوم توسط دولت و از محل درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت به حساب مترو تهران واریز شود و یک سوم دیگر نیز باید از مسافران مترو دریافت شود اما دولت تا امروز مبلغی به حساب مترو واریز نکرده است.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توان قیمت بلیت مترو را زیاد افزایش داد؛ با این شرایط شهرداری نه تنها باید یک سوم دولت را پرداخت کند بلکه بر اساس نرخ های مصوب باید مقداری از سهم مسافر را نیز بپردازد.

کاهش سفر با مترو

امانی اضافه کرد: به خاطر کرونا حدود 2میلیون سفر با مترو به 300هزار سفر در روز کاهش پیدا کرده است؛ یعنی شهرداری همان اندک نقدینگی‌ای که از محل بلیت فروشی مترو بدست می آورد را هم از دست داده است و این مسئله شهرداری و شرکت مترو را با مشکلات عمده‌ای مواجه کرده است. حتی با توجه به کاهش برنامه‌های طرح ترافیک درآمد‌های شهرداری از این محل نیز کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات شورای شهر در حوزه حمل‌ونقل عمومی در این دوران اپدیمی کروناویروس بیان داشت: باید توجه داشت که بهترین راهکار برای کاهش اثرات منفی ویروس کرونا در حوزه حمل و نقل عمومی، افزایش تعداد قطارها و اتوبوس‌ها است اما تحقق این موضوع در مدت زمان کوتاه بسیار سخت است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در کشور‌های موفق دنیا در حوزه حمل و نقل عمومی از راهکارهای دیگری نظیر استفاده بیشتر از دوچرخه و تغییر مقاطع عرضی به نفع دوچرخه و پیاده بهره گرفته شده است، تصریح کرد: اجرای این طرح در تهران کمی مشکل به نظر می‌رسد.

امانی با بیان اینکه ما با همکاری ستاد مقابله با کرونا و بر اساس تجارب موفق دنیا، دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری از کرونا را تهیه کردیم، گفت: اما واقعیت این است که رعایت فاصله یک متر و نیمی در حمل و نقل عمومی ممکن نیست به همین دلیل مسافران حتما باید از ماسک استفاده کنند.

دولت باید واگن‌های جدیدی به مترو اضافه کند

وی ادامه داد: این مهم نیازمند این است که ماسک با قیمت دولتی و ارزان در مترو توزیع شود و یا اینکه استفاده از ماسک برای همه اجباری شود. دولت یا باید ماسک ارزان قیمت برای همه مسافران تهیه کند و یا اینکه کمک کند تا به سرعت واگن‌های جدیدی به مترو اضافه شود.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha