کد خبر: رشد-۵۰-درصدی-اعتبارات-مدارس-استثنایی
۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
رشد ۵۰ درصدی اعتبارات مدارس استثنایی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین کلانتری در شورای آموزش و پروش استان کهگیلویه وبویراحمد، خواستار توجه ویژه و کمک همه جانبه معاون وزیر آموزش و پرورش کشور در ساخت فضاهای آموزشی، تسهیل در ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، احداث فضای ورزشی ویژه این دانش آموزان و کمک به پیشرفت طرح تحول بنیادی در آموزش و پرورش استان شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به اجرای طرح توسعه مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان اشاره کرد و گفت: این طرح آغاز خوب و سریعی در استان داشته و نیازمند حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و خیرین ملی می باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از همه خیرین مدرسه ساز استان و ملی که به این استان توجه داشته اند و دارند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و نقش موثر و سازنده آنها را در این امر خیر و خداپسندانه ستود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش حرکتی مهم که باید به آن تحرک و شتاب بخشید گفت: در حمایت، پشتیبانی، پیشبرد و موفقیت این طرح مهم کل نظام پشت آن قرار گرفته است.

حسین کلانتری تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۴۰ درصد جمعیت روستایی و عشایری و ۸۰ درصد کوهستانی، سخت گذر و پراکندگی اما در بسیاری از شاخص های آموزش و پرورش از میانگین کشور بالاتر است که امتیاز خوبی است و می طلبد که پیگیر دیگر مطالبات و نیازها و ارتقاع دیگر شاخص ها باشیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به مسئله هوشمند سازی مدارس و خروج از شکل مرسوم و سنتی و تغییر به سمت مدرن سازی آموزش تاکید کرد و گفت: این نیاز اساسی توسعه است و باید تجهیز و آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز برای حرکت به این سمت مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد تامین منابع هوشمند سازی مدارس را خیرین، ۲۵ درصد را سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ۲۵ درصد دیگر را وزارتخانه آموزش و پرورش به ما کمک کند.

حسین کلانتری با تاکید به اینکه طرح اثر گذار «هر دانش آموز یک مهارت» را حمایت می کینم، افزود: این طرح در کهگیلویه وبویراحمد هم به خوبی وارد مرحله اجرا شده است و نیازمند حمایت از سوی این وزارتخانه است.

وی مهارت‌ یابی و حرفه ‌آموزی با توجه به نیازسنجی و ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: طرح هر دانش آموز یک مهارت آثار مثبتی در توانمند سازی و اشتغال خواهد داشت و آن را حمایت می کنیم.

حسین کلانتری رئیس شورای آموزش و پرورش استان از پیگیری ها، تلاش و زحمات آموزش و پرورش استان و موفقیت های این اداره در بسیاری از شاخص ها تقدیر کرد و خواستار توجه بیشتر وزارتخانه آموزش و پرورش به این استان شد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم گفت: مدرسه اوتیسم در آینده ای نزدیک در کهگیلویه وبویراحمد ساخته و راه اندازی می ‌شود.

سیدجواد حسینی عنوان کرد: هم اینک ۹ مرکز آموزش و توانبخشی ویژه یادگیری دانش آموزان استثنایی در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد و باید هشت مرکز دیگر در این استان احداث شود.

حسینی افزود: قول مساعد داده می شود که سه مورد از این هشت مرکز تا پایان امسال ساخته شود.

وی تصریح کرد: کلنگ ۲ فضای آموزشی استثنایی در کهگیلویه وبویراحمد به زمین زده شد که با مشارکت خیرین مدرسه ساز و برای استفاده دانش آموزان استثنایی در۲ شهر یاسوج و چرام احداث می شوند.

به گفته وی، فضای آموزشی یاسوج با مشارکت خیرمدرسه ساز «خانم مریم فرورد» با زیربنای ۶۵۰مترمربع در شش کلاس واختصاص ۵۰ میلیارد ریال احداث که نصف این هزینه از سوی خیر تأمین می شود.

حسینی بیان کرد: هم اینک ۹۶۸ دانش آموز در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در ۸۴ مدرسه استثنایی این استان تحصیل می کنند و ۴۰۰  معلم نیز کار تدریس به آنان را بر عهده دارند.

حسینی یادآور شد: این دانش آموزان شامل هفت گروه کم توان ذهنی، جسمی - حرکتی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، اوتیسم، چندمعلولیتی و اختلالات یادگیری و رفتاری هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: کشور برای رسیدن به حداقل استانداردها با کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی مواجه است که انتظار می رود دولت و خیران مدرسه ساز برای ساخت این تعداد همت و تلاش کنند.

وی با اشاره به تغییر رده‌ های شغلی و استاندارد سازی نیروی انسانی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، افزود: سند راهبردی در  وزارت  آموزش و پرورش سند تحول بنیادین بوده و تمامی موارد و مسائل در آن دیده شده و باید برای اجرای آن تلاش کرد.

حسینی عنوان کرد: سال تحصیلی جدید حداقل ۱۰ درصد مدارس استثنایی کشور باید مهارت‌ های چندگانه را آموزش دهند  زیرا بخش عمده ای از دانش آموزان نیازمند مهارت‌ های چندگانه هستند.

وی ابراز داشت: اپلیکیشن جامع آموزش مجازی از سال تحصیلی جدید در مدارس استثنایی کشور راه اندازی می شود و ۲ هزار دانش آموز از این طریق آموزش ها را فرامی گیرند.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تاکنون سه سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ‌ای ویژه کودکان با  نیازهای ویژه در کشور ساخته شده است.

وی افزود: قرار است برای نخستین بار ۱۲۰ نیروی توانبخشی از دانشگاه فرهنگیان جذب شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: برای توسعه ساخت فضاهای آموزشی طرح آجر به آجر در اولویت فعالیت های آموزش وپرورش قرار دارد.

هادی زارع پور افزود: خیرین در ساخت فضاهای آموزشی در استان به میزان ۵۰ درصد مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: همچنین نخستین مرکز راهنمایی مشاوره خانواده ویژه مدارس استثنایی در یاسوج گشایش یافت.

به گفته وی، این مرکز با هدف خدمات مشاوره آموزشی، تربیتی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی و خانواده آنان در یاسوج راه اندازی شد بطوریکه یکهزار و۲۰۰دانش آموز استثنایی در۸۴ مدرسه مستقل و۱۰۰مدرسه پذیرا را زیر پوشش دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: مراکز مشاوره گچساران و دهدشت تا پایان سال ۹۹ راه اندازی می شوند.

هادی زارع پور تصریح کرد: آموزش مهارت های شغلی- خانه داری- آموزش تغذیه سالم ومهارت های بهداشتی در این مراکز ارائه می شود.

معاون وزیر ورئیس سازمان استثنایی کشور هم با اشاره به اینکه این مرکز بیست وهشتمین مرکز مشاوره استثنایی کشور است گفت:هم اکنون ۱۴ استان مرکز مشاوره ندارند وتا پایان سال۹۹ در این استان ها مراکز مشاوره راه اندازی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha