کد خبر: رشد-۳۰-درصدی-فعالیت‌های-جهادی-دانشجوی
۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۵
یه گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سیما سادات لاری در مراسم تجلیل از دانشجویان جهادگر عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی فسا که دوشنبه ۱۰ خردادماه به صورت وبیناری، برگزار شد بیان داشت: خانواده نظام سلامت طی ۱۶ ماه گذشته در جنگی تمام عیار با بیماری ناشناخته‌ کووید ۱۹، دست و پنجه نرم کردند و از تمام اقشار این نظام بزرگ، دلاورانه در مسیر مبارزه با این بیماری صف آرایی کردند.
وی اضافه کرد: در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این مدت نه تنها هیچ کدام از فعالیت‌ها تعطیل نشد، بلکه با وجود درگیری تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با این بیماری، این‌گونه برنامه‌ها افزایش نیز پیدا کرد. برگزاری ۱۸ جشنواره در سطح کشوری به میزبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین انجام فعالیت‌های جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی، در این مدت از جمله این برنامه‌ها بود. نکته قابل توجه این‌که در این مدت فعالیت‌های جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی رشدی ۳۰ درصدی داشته است، که نشان از درک شرایط و حضور به موقع دانشجویان دارد.
بیشترین مشارکت در جشنواره تیتر متعلق به وزارت بهداشت است
وی بیان داشت: در این مدت جشنواره سیمرغ همچنان با شور و هیجان در حال برگزاری است و در مرحله دریافت آثار هنری عزیزانمان از اقصی نقاط کشور قرار دارد. در سال ۱۴۰۰ میزبان جشنواره تیتر نشریات هستیم که آثار فاخر و بسیار خوبی در این خصوص از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دریافت شده است و نکته قابل توجه این‌که بیشترین مشارکت نسبت به سایر دانشگاه‌ها در این جشنواره از سوی وزارت بهداشت بوده است. همچنین دو جشنواره بزرگ قرآنی در این مدت به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شده است.
معاون وزیر بهداشت بیان داشت: خدا را شاکریم که در چنین شرایطی که نگاه‌های آحاد ملت به کادر بهداشت و درمان در مقابله با این بیماری است، اما بازهم در فضای فرهنگی و دانشجویی تلاش‌ها و اقدامات نه تنها کم رنگ نشده است که افزایش قابل توجهی نیز پیدا کرده است.
لاری خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم، گفت: برای همه ما سؤال بود که اگر دوران دفاع مقدس باری دیگر برای نسل جوان امروز اتفاق بیفتد، آیا این جوانان نیز همانند جوانان آن دوره آن‌گونه با ایثار و شوق در صف مقدم جهاد حضور پیدا خواهند کرد، که کووید ۱۹ نشان داد این جوانان در مسیر مبارزه در برابر مشکلات و در خط مقدم جهاد در هر حوزه‌ای، اگر از جوانان دوران دفاع مقدس قوی تر ظاهر نشوند کمتر نخواهند بود.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به نقش برجسته دستیاران در مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت رزیدنت‌های عزیز ما بر بالین بیماران کرونایی حضور به هم رسانده و مجاهدانه در شرایطی که امکان ابتلا به بیماری کرونا برایشان وجود داشت، بیماران را مداوا کردند. در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بعد از اولین بازگشایی دانشگاه‌ها نیز، دانشجویان بالینی و عزیز ما در این مسیر حضور پیدا کردند و به میدان آمدند.
طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مشارکت مردمی و بلوغ اقدام بهداشتی در این عرصه بود
وی اضافه کرد: این نوع رشادت و ایثار بسیار قابل توجه بود زیرا شما جوانان دشمن خود را نمی‌شناختید و هر بار این ویروس جهشی جدید پیدا کرده و ناشناخته تر می‌شد که این حضور ایثارگرانه و ایستادگی در برابر بیماری کرونا، که احتمال کشندگی را نیز داشت بسیار قابل توجه بود. در این میان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نقطه عطفی در مبارزه با کرونا به شمار می‌رفت، این طرح نماد مشارکت مردمی و بلوغ اقدام بهداشتی در این عرصه بود. رهگیری، حمایت و نظارت بیماران در این طرح قابل توجه بود و کمک کرد تا شیوع بیماری کنترل شود. این طرح بزرگ اکنون در گام پنجم قرار دارد که موضوع مهم واکسیناسیون را شامل می‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به نقش دانشجویان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: دانشجویان عزیزمان در تهیه محتواهای آموزشی، پاسخگویی به سؤالات مردم و شبهاتی که در جامعه به هر شکلی مطرح می‌شود نقش خود را به خوبی ایفا کردند. قطعا نقش برجسته دانشجویان در مبارزه با این بیماری در تاریخ این کشور باقی خواهد ماند و این برگ زرینی است که مایه افتخار ما است.
هوشمندانه تا انجام واکسیناسیون عمومی در کنارهم باشیم
لاری در پایان خطاب به دانشجویانی که در حوزه اردوهای جهادی حضوری تاثیر گذار داشته و در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند، ابراز داشت: از دانشجویان ممنونم که این سنت حسنه را به بهترین شکل انجام دادند، گرچه می‌دانم نوع نگاه شما به شکلی است که نیازمند قدردانی نیست اما این وظیفه ما است که قدردان حضور گرم شما عزیزان در این عرصه باشیم. همه باید بدانیم مدیریت بیماری کووید۱۹ تمام نشده است در گام پنجم اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم. مسائل مهمی مانند رهگیری بیماران و مراقبت از بیماران نیز در کنار واکسیناسیون در این طرح مهم است. باید هوشمندانه تا انجام واکسیناسیون عمومی در کنارهم باشیم و نقش دانشجویان در این میان بسیار مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha