کد خبر: رشد-كشف-سرقت-در-كشور-سهم-ويژه-دولت-و-مجل
۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
رشد كشف سرقت در كشور / سهم ويژه دولت و مجلس در انسداد و كنترل كامل فيزيكي مرزها

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس ، سردار قاسم رضایي  در جمع خبرنگاران، استان سمنان را دياري شهيدپرور خواند و گفت: اين استان در سطح كشور نسبت به جمعيت آن و تقديم 3 هزار شهيد والامقام رتبه دوم را داراست كه نشان از روح انقلابي و ولايتمداري مردم اين خطه دارد.

وي با بيان اين كه سمنان از لحاظ امنيت و آرامش عمومي داراي وضعيت بسيار خوبي است افزود: عليرغم اين كه سمنان مسير تردد ميليون ها زائر رضوي است خوشبختانه از امنيت خوبي برخوردارست.

جانشين فرمانده ناجا، امنيت و آرامش را در اين استان مردمي خواند و گفت: پايه امنيت خوب استان سمنان مردم انقلابي، شهيدپرور و ولايتمدار آن هستند.

سردار رضایي تصريح كرد: سمنان از لحاظ شاخص هاي اجتماعي نيز وضعيت خوبي دارد و آن طور كه سردار " حسني " فرمانده انتظامي استان اعلام داشت عمده دغدغه اين استان سرقت هاي خرد به شمار مي رود كه براي مقابله با اين مقوله نيز برنامه هاي خاصي تدارك ديده شده است.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اين كه قطع به يقين دغدغه مردم در زمينه سرقت بجا و درست است اما در زمينه وقوع آن مي بايست علل و مسائل مرتبط به آن بررسي شود افزود: با توجه به گستردگي كشور و محدوديت هایي هم كه در امكانات و نيروهاي پليس وجود دارد خوشبختانه شاهد رشد كشف سرقت و جرايم بوده ايم.

سردار رضایي با بيان اين كه بالغ بر 70 درصد پرونده ها در استان سمنان به كشف جرم منجر شده است خاطرنشان كرد: در زمينه مقابله با سرقت قرارگاه مقابله با سرقت در استان ها با محوريت فرمانده انتظامي هر استان شكل گرفته و با جديت در زمينه مقابله با اين نوع جرايم كار عملياتي مي شود.

اين مقام ارشد ناجا با تاكيد بر اين كه دغدغه جدي مردم در زمينه سرقت به صورت قرارگاهي در نيروي انتظامي دنبال و پيگيري مي شود ادامه داد: كار قرارگاهي به اين مفهوم است كه اقدام قابل توجه با اولويت بندي در زمينه كشف جرايم در حوزه سرقت انجام مي شود.

سردار رضایي در بخش ديگري از سخنانش به كويري بودن بخش عمده اي از استان سمنان اشاره و تاكيدكرد: كنترل و پايش كوير يكي از وظايف مهمي است كه در اين استان به طور ويژه دنبال و پيگيري مي شود.

به گفته سردار رضایي نيروي انتظامي سازماني انسان محور است اما استفاده از تكنولوژي هاي نوين را براي تامين امنيت مطلوب در دستور كار قرارداده ايم.

وي در ادامه موادمخدر را از ديگر دغدغه هاي مردم برشمرد و اظهار داشت: اقدامات بسيار مثبتي در مرزها داشتيم كه همچنان ادامه دارد.

رضایي با تاكيد بر اين كه انسداد مرز و كنترل كامل فيزيكي آن بايد كامل شود افزود: اين بخش اعتبارات مورد نياز خود را مي طلبد كه دولت و مجلس نقش بسيار مهمي در اين خصوص به عهده دارند.

جانشين فرمانده ناجا ، انسداد مرز به ويژه مرزهاي شرقي كشور را به عنوان اولويت پشتيباني از سوي دولت و مجلس يازدهم خواستار شد و گفت: اگر اتفاق قابل توجهي در اين خصوص رخ ندهد و مبادي ورودي و خروجي كشور به طور كامل كنترل نشود به هيچ يك از اهداف خود نخواهيم رسيد.

اين مقام ارشد ناجا، جغرافياي مرزي را حصار يك كشور دانست و با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص اهميت توجه به مرزها اضافه كرد: نيروي انتظامي با جديت اين موضوع را دنبال مي كند و انتظار دارد كه منابع مالي مرتبط با آن نيز تامين شود.

وي در بخش ديگري از اين گفت و گو از افزايش 15 تا 35 درصدي كشفيات كالاي قاچاق در سطح كشور خبرداد و گفت: هماهنگي هاي بسيار خوبي با گمرك انجام شده و مصوبه اي نيز در هيئت دولت مبني بر حضور پليس در گمركات به تصويب رسيده تا پيشگيري از قاچاق با جديت بيشتري پيگيري شود.

جانشين فرمانده ناجا، نيروي انتظامي را یکی از انقلابي ترين سازمان ها خواند كه از مردم، براي مردم و در خدمت مردم است و به اين خدمتگزاري افتخار مي كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha