کد خبر: رشد-تدریجی-بیماری-کرونا-در-خوزستان-در-ه
۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۴۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، غلامرضا شریعتی در مراسم تجلیل از جهادگران و مدافعان سلامت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز (۱۵ بهمن‌ماه) در بیمارستان رازی اهواز انجام شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و روز مادر اظهار کرد: تقارن این ایام با دهه فجر را تبریک می‌گویم و امیدواریم به پاس زحمات شبانه‌روزی خدمت‌گزاران این کشور به ویژه مدافعان سلامت که در این یک سال خوش درخشیدند و منشاء خیر و خدمات شده‌اند، ریشه‌کنی این پاندمی موفق شود.

وی افزود: در کنار همه مشکلات در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فشارها و اعمال تحریم‌های ظالمانه، با این بیماری عفونی و ویروس جهش‌یافته جدید نیز مواجه شده‌ایم. ابتدا به دلیل شناخت کم از این ویروس، امکان کنترل آن کم و سخت بود اما به لطف خدا و با ایثارگری‌های فراوان مدافعان سلامت و مردم، بیماری به گونه‌ای کنترل و مدیریت شد که کمتر کشور و کارشناسی پیش‌بینی می‌کرد که ایران اینگونه این پاندمی جهانی را مدیریت کند. این وضعیت جز با برنامه‌ریزی، تلاش مستمر و همت همه عزیزان بخش سلامت محقق نمی‌شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال حاضر بیماری کنترل شده است؛ البته در یک هفته اخیر مجددا شاهد رشد تدریجی بیماری در خوزستان هستیم که باید هشدارها به مردم داده شود. هر چند مردم خسته شده‌اند اما باید شرایط را تحمل کنند تا بیماری کنترل و از دست رفتن عزیزان جلوگیری شود.

شریعتی عنوان کرد: مدیر درمان کرونا و محوریت آن در بیمارستان رازی اهواز بوده است که نقش پرسنل این بیمارستان در مدیریت بیماری بسیار ارزنده بوده است. همه مدافعان سلامت دست در دست هم دادند و کاری کردند کارستان.

وی با تاکید بر لزوم ادامه روند مدیریت بیماری تا زمان انجام واکسیناسیون، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، امیدواریم از اواخر بهمن‌ماه واکسیناسون در کشور آغاز شود و به سرعت پیش برود تا ایمنی نسبت به ویروس افزایش یابد و زنجیره انتقال قطع شود و به تدریج کادر درمان نفس راحتی بکشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم به برکت این ایام و استقرار حکومت اسلامی بر ایران، بیش از پیش بر مشکلات فائق شویم. امیدواریم با گذشتن از شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه، شرایط بهتری برای ایرانیان فراهم شود.

شریعتی افزود: کسانی که می‌خواستند ایران نباشد و جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را نبیند و تابستان‌های داغ برای این کشور ایجاد کنند، غافل از این بودند که علاوه بر تلاش و تدبر مردم و مسئولان، لطف خدای بزرگ نیز شامل حال ما است اما آن‌ها قدرت و اختیاری در دست ندارند و خودشان به دلیل عملکردشان باید در مجامع زیادی پاسخگو باشند. ایران اسلامی نیز با قدرت به جریان خروشان خود ادامه می‌دهد و با رفع تحریم‌ها، با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت پیش می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha