کد خبر: رسالت-رادیو-اربعین-سنگین‌تر-شده-است
۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
رسالت «رادیو اربعین» سنگین‌تر شده است/آغاز به کار با تغییر رویکرد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی رادیو اربعین، مراسم راه اندازی رادیو اربعین امروز شنبه ۲۹ شهریور ماه با حضور حجت الاسلام قائم مقام رییس صداوسیما، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، حامد فاتحی مدیر رادیو اربعین، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش، شهرام ملازاده مدیر رادیو پیام و آوا، امیر تاجیک مستندساز، سرتیپ شاهین تقی‌خانی و جمعی از مدیران و مقامات لشکری و کشوری در محل ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

حامد فاتحی مدیر رادیو اربعین در ابتدای این مراسم با قرائت متنی به تفاوت‌های اربعین امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا پرداخت.

در بخشی از متن وی به فقدان سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره شده بود و فاتحی بیان کرد: دنیا باید بداند تا وقتی عشق حسین در قلب‌ها زنده است و مکتب عاشورا پابرجاست دنیا حاج قاسم‌های زیادی را به خود خواهد دید.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به ویروس کرونا رادیو اربعین از ماهیت اطلاع رسانی به رویکرد برنامه سازی تغییر روش داده است و سعی کردیم محدودیت‌ها را به این ترتیب لحاظ کنیم.

مدیر رادیو اربعین با اشاره به ساختارهای تولید برنامه در این شبکه توضیح داد: پنج برنامه زنده و هفت برنامه تولیدی در ساختارهای مختلف مستند نمایشی و گفتگومحور در طول روز داریم.

وی با نام بردن از برخی برنامه‌ها گفت: برخی از برنامه‌های شاخص ما مجله صبحگاهی «به تو از دور سلام» با رویکرد اجتماعی، «منظومه نور» با رویکرد معارفی، مجله عصرگاهی «عصر حسینی» با محورهای موضوعی رادیو اربعین، مجله شبانگاهی «در آرزوی وصال» از جمله برنامه‌هاست. همچنین مشاعره «شعر و شعور» در قالب ادبیات، نمایش رادیویی، مستندهای مختلف از دیگر آثار ماست. از کارهایی که در این دوره شکل گرفت همکاری با حوزه هنری سازمان تبلیغات و تولید برنامه «زیارت کلمات» است که با دعوت از شاعران آیینی تدارک دیده شده است.

فاتحی اضافه کرد: «از سرچشمه آفتاب» فرازهایی از سخنان امام خمینی (ره) و فرازهایی از سخنان رهبر انقلاب از دیگر برنامه‌های است که در برنامه‌ها تدارک دیده شده است.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: رسالت ما سنگین‌تر از سال‌های گذشته است مردم امکان حضور در اربعین را ندارند اما مردم از دلیل این محدودیت‌ها هم آگاه هستند و امیدواریم امسال بهترین اربعین را داشته باشیم.

حاج قاسم، غایبِ حاضر اربعین امسال است

حمید شاه آبادی معاون صدا نیز در این مراسم در سخنانی گفت: رادیو اربعین یک بار دیگر کارش را شروع می‌کند اما امسال حال و هوای دیگری حاکم است. این رادیو در ابتدای کار قرار بود حال و هوای زائران را روایت کند اما امسال رویکردها متفاوت است. امسال همچنین سردار حاج قاسم سلیمانی به‌ظاهر غایب اما حاضر در این ایام است.

وی با اشاره به ماهیت اربعین اضافه کرد: حرکتی که انحصارا ً برای امام حسین (ع) شروع شده است و ما برای هیچیک از دیگر امامان اربعین را نداریم و گویی این مأموریت دیده شده است که بازماندگان، پیام حسینی را به دنیا مخابره کنند. پیام استکبارستیزی حسین را باید امروز به جهان مخابره کنیم چراکه امروز سردمداران کفر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

معاون صدا تصریح کرد: اگر امروز سردار حاج قاسم سلیمانی نیست اما یک دنیا شور برای ادامه راه مقاومت در بین مردم است و اربعین بیانگر صحت این راه است. رادیو اربعین خوشبخت است که این سردمداری را به عنوان رسانه اختصاصی این حرکت را بر عهده داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم امسال هم رادیو اربعین نخ تسبیحی داشته باشد که قلوب مردم و دل‌های جهانیان را بیش از پیش به هم پیوند بزند.

معاون صدای رسانه ملی در پایان سخنانش با اشاره به شعار اربعین با عنوان «الحسین سفینة النجاة» گفت: امیدواریم انتخاب این شعار یک بار دیگر همه را به این باور برساند که امام حسین راه نجات است، همه سوار بر این کشتی شویم و با نگاه استکبارستیزی حسینی از این سختی‌ها عبور کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha