به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از دیلی‌میل محققان می‌گویند تیم ربات‌ها می‌توانند در انجام ۳ هزار تست کووید ۱۹ در روز به منظور سرعت بخشیدن به روند آزمایش ویروس کمک کنند.

آزمایشگاه از تیم ربات‌ها برای جابجایی نمونه‌ها و آزمایش آنها استفاده می‌کند؛ آزمایش‌ها را می‌توان در ۲۴ ساعت با حداکثر خروجی ۳ هزار عدد در روز انجام داد.

کارشناسان تأکید می‌کنند، آزمایشگاه‌های خودکار می‌توانند به افزایش سرعت و راندمان آزمایش کمک کنند تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

تیمی از ربات‌ها به محققان کمک می‌کنند تا روند تجزیه و تحلیل نمونه‌های COVID-19 را تسریع کنند.

ربات‌های مذکور که توسط محققان مؤسسه نوآوری ژنومی UC Berkeley و  UCSF Innovative Genomics Institute ایجاد شده است، در یک آزمایشگاه استفاده می‌شود تا تقریباً کل مراحل آزمایش را به صورت خودکار انجام دهد.

براساس گزارشی از فوربز، محققان مسئول تیم ربات‌ها که آزمایش نمونه را آغاز کرده‌اند می‌گویند که آنها روزانه حدود ۲۰۰ نمونه را بررسی می‌کنند.

پس از بزرگ شدن سیستم، آنها امیدوارند در صورت لزوم این فناوری به بررسی  1000 نمونه در روز و با حداکثر ظرفیت تا 3 هزار تست در روز نیز برسد.

جنیفر دودنا پژوهشگر این فناوری می‌گوید: محققان از فنون و ماشین‌های سازگار استفاده کرده‌اند که در انواع دیگر آزمایش‌های ژنتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و امیدوارند که یک دستگاه سازگار با FDA را ایجاد کنند که احتمال بروز خطای انسانی را کاهش و سرعت انجام آزمایش‌ها را بسیار افزایش دهد.

وی ادامه داد: تیم UC Berkeley با ایجاد آزمایشگاهی که بلافاصله در جامعه ما تأثیرگذار خواهد بود، تلاش می‌کند تا این وضعیت بحرانی بهداشت عمومی را برطرف کند، در عین حال داده‌هایی را تولید می‌کند که به درک ویروس SARS-CoV-2 کمک می‌کند.

علاوه بر کاهش مدت زمان انتظار برای افرادی که احتمالاً  مبتلا به کووید ۱۹ هستند، محققان می‌گویند که امکاناتی مانند تسریع در روند بررسی نمونه‌ها می‌تواند در درک میزان گسترش ویروس مهم باشد.فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha