کد خبر: راه-اندازی-مجدد-۵۴۵-واحد-صنعتی-از-ابتدا
۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۱۵

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، اصغر مصاحب گفت: با راه اندازی مجدد این واحدها برای بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد و یا تثبیت شغل شده است.

وی افزود: هم اکنون در شهرک های صنعتی کشور حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که ۹۵۰۰ مورد از آنها تعطیل و راکد می باشند؛ در سال ۹۹، احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی در سراسر کشور برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

مصاحب اعلام کرد: با بازگشت ۵۴۵ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۳۶ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۹ عملیاتی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحد های احیا شده ۳۶ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

مصاحب افزود: استان تهران با ۵۱ واحد، استان قم ۴۴ واحد صنعتی و اصفهان با احیای ۴۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه اندازی شده به طور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این واحدها بیش از یک هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان با سرانه سرمایه گذاری حدود ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان است.

۸۰ درصد جلوتر از برنامه پیش بینی شده برای احیای واحدها

مصاحب ادامه داد: طبق برنامه پیش بینی شده در ۵ ماه نخست سال ۹۹، باید ۳۰۰ واحد غیر فعال به چرخه تولید باز می گشت که خوشبختانه در این مدت شرایط احیای ۵۴۵ واحد مهیا شده و در این حوزه ۸۰ درصد بیش از برنامه پیش بینی شده است.

وی افزود: تجربه سال‌های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای غیر فعال نشان می دهد که در ۶ ماهه دوم سال عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد و امیدواریم این روند در سال ۹۹ نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha