کد خبر: راه-اندازی-طرح-هر-خانه-یک-پایگاه-سلامت-د
۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰

به گزارش خبرنگارخبرگزاری سلامت در فارس ، درمان و آموزش شهرستان مرودشت، دکتر «مجید اکبرزاده» گفت :  این طرح با هدف گسترش مشارکت آگاهانه مردم درعرصه تامین ، حفظ و ارتقای سلامت در شهرستان اجرا خواهد شد که دراین برنامه ، در هرخانواده یک نفر به عنوان "سفیر سلامت خانواده " آموزش دیده و برای مراقبت از سلامت خود ، خانواده وجامعه توانمند می شود.

او عنوان کرد : سفیران سلامت در سه گروه اصلی شامل بهداشت، توانبخشی و پیشگیری آموزش می‌بینند و این آموزش‌ها را به خانواده‌هایشان منتقل می‌سازند.

دکتر «اکبرزاده» یادآور شد: در این طرح ۸۵ هزار خانوار در سطح شهرستان مرودشت آموزش های بهداشتی مورد نیاز را دریافت خواهند کرد .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مرودشت افزود : در این طرح و برنامه خود مراقبتی با همت بهورزان و مراقبان سلامت ۳۷ هزار سفیر سلامت محتوا و بسته های آموزشی در حوزه بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها ، کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها، پیشگیری از حوادث و سوانح و درمان و توانبخشی را فرا گرفته و دریافت نموده اند تا با مطالعه و انتقال این آموزش ها به سایرین ، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در خانواده ها نهادینه شود .

دکتر «اکبرزاده تصریح کرد: افراد با حداقل سواد راهنمایی و ۱۸ سال سن می توانند با مراجعه به خانه های بهداشت ، پایگاه های سلامت و پزشک خانواده این خدمت را برای خود و خانواده دریافت نماید و امیدواریم با استقبال شهروندان تا پایان سال بیش از ۶۵ درصد از خانواده های شهرستان دارای سفیر سلامت شوند .

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha